Ştiri

Ce înseamnă prăbușirea Britishvolt pentru viitorul Regatului Unit

Ce înseamnă prăbușirea Britishvolt pentru viitorul Regatului Unit In perioada în care Britishvolt a dat faliment la începutul anului 2023, mulți oameni au fost șocați. Era o companie care promitea să aducă mii de locuri de muncă, să ajute Regatul Unit să conducă în domeniul vehiculelor electrice și să aducă o nouă viață într-un oraș industrial mândru. În loc să se întâmple asta, a rămas fără bani, construcția a fost oprită, iar aproximativ 200 de persoane și-au pierdut locul de muncă aproape peste noapte. Dar această poveste nu este doar despre o companie care a greșit. Prăbușirea Britishvolt spune ceva mai mare despre unde se îndreaptă Regatul Unit și ce trebuie să facem corect dacă dorim să rămânem în joc, în special în industrii precum mașinile electrice și tehnologia ecologică. Ideea mare care nu a funcționat Britishvolt a fost lansată în 2019 cu un plan îndrăzneț de a construi o „gigafabrică” masivă de baterii în Blyth, Northumberland. Aceasta ar alimenta generația următoare de vehicule electrice, ar crea peste 3.000 de locuri de muncă și ar transforma un fost port de cărbune într-un centru modern de inovație în energie curată. Existau entuziasm real. Guvernul a declarat că va investi până la 100 de milioane de lire sterline dacă compania atingea anumite etape de construcție. Investitori mari precum Glencore au susținut-o. Și pentru Blyth, un loc care a văzut mai mult decât partea sa corectă de declin industrial, părea o veste rară bună. Dar lucrurile au început să se destrame. Până la începutul anului 2023, Britishvolt a ars prin banii săi. Nu a existat progrese reale pe șantier, nici clienți confirmați pentru baterii, iar încrederea investitorilor s-a evaporat. Compania s-a închis, lăsând multe întrebări și un teren gigantic gol. De ce contează mai mult decât ai crede Pierderea unei start-up este un lucru. Dar eșecul Britishvolt nu a fost doar o lovitură pentru Blyth; a ridicat întrebări serioase despre cât de pregătit este Regatul Unit pentru viitorul producției auto. În acest moment, avem doar o fabrică de baterii în funcțiune, iar aceasta este deținută de chinezi. Între timp, țările din întreaga Europă construiesc zeci de astfel de fabrici. Dacă nu ne recuperăm, producătorii auto ar putea decide pur și simplu să părăsească Regatul Unit. Și, având termenul limită care se apropie pentru a opri vânzarea mașinilor pe benzină și motorină până în 2030, nu avem mult timp pentru a întoarce lucrurile. Nu este vorba doar despre locuri de muncă sau fabrici. După Brexit, regulile pentru comerțul cu mașinile cu UE au devenit mai stricte. Dacă prea multe piese vin din afara Regatului Unit sau Europei, precum bateria, mașinile exportate în Europa vor fi supuse unor taxe. Așadar, dacă nu fabricăm baterii aici, mașinile construite în Marea Britanie devin brusc mai scumpe de vândut în străinătate. Deci, ce a mers prost? Pe scurt, Britishvolt încerca să alerge înainte să poată merge. Nu aveau cumpărători confirmați, iar niciun mare producător auto nu a fost de acord să cumpere bateriile lor. Fără acele acorduri, strângerea de fonduri este dificilă, mai ales într-o piață în care investitorii sunt deja nervoși. Lucrările de pe șantier au întârziat, ceea ce a însemnat că nu au putut debloca fondurile promise de guvern și au început să nu mai îndeplinească obiectivele cheie. Pe deasupra, costurile creșteau rapid. Războiul din Ucraina a împins prețurile energiei și materialelor în sus. Costurile cu forța de muncă au crescut, de asemenea. Toate acestea au îngreunat respectarea bugetelor și termenelor limită. Fără venituri clare în vedere și cu facturi mari acumulându-se, investitorii au început să se îndepărteze, iar totul s-a prăbușit. Ce se întâmplă cu terenul acum? Există încă un pic de speranță pentru Blyth. Locația este ideală deoarece dispune de un port cu apă adâncă, conexiuni electrice puternice (inclusiv din surse regenerabile), legături de transport bune și o aprovizionare pregătită de muncitori calificați. De aceea alte companii sunt încă interesate să preia proiectul. Dacă partenerul potrivit va interveni, ideal o mare marcă auto sau un grup serios de producție, visul unei fabrici de baterii în Blyth ar putea încă să devină realitate. S-ar putea să nu fie Britishvolt aceea care o construiește. De unde mergem de aici? Povestea Britishvolt ne arată unde a greșit Regatul Unit și ce putem face mai bine. Nu mergeți singuri Cele mai de succes fabrici de baterii din Europa sunt întreprinderi comune între guverne și mari companii auto. Britishvolt nu a avut acest tip de susținere. Avem nevoie ca toată lumea să tragă în aceeași direcție pentru a construi ceva atât de mare și de important. Oferiți investitorilor certitudine O singură subvenție guvernamentală nu este suficientă. Investitorii vor să știe că există o strategie pe termen lung, stabilitate politică și un plan clar pentru a sprijini producția ecologică. Gândiți mare și pe termen lung Nu este vorba doar despre un singur loc sau o singură fabrică. Este vorba despre a ne asigura că Regatul Unit are abilitățile, lanțurile de aprovizionare și infrastructura pentru a conduce în producția de vehicule electrice. Asta înseamnă formarea lucrătorilor, investirea în rețelele energetice și sprijinirea cercetării și dezvoltării. Nu este totul catastrofal Da, Britishvolt a eșuat. Dar asta nu înseamnă că întreaga idee a fost greșită. De fapt, ar putea să ne ajute să devenim mai deștepți în modul în care construim următoarea fază a industriei din Regatul Unit. Uneori, eșecul este ceea ce îi face pe oameni să acorde atenție. Regatul Unit are încă multe de oferit – ingineri străluciți, o istorie mândră de producție, universități de top și un interes în creștere pentru tehnologia curată. Am văzut deja investiții semnificative în altă parte, cum ar fi Ford, care a investit 125 de milioane de lire în fabrica sa Halewood pentru producția de vehicule electrice. Trucul acum este de a menține acel moment și de a ne asigura că proiectele, cum ar fi cel al Britishvolt, nu cad din nou prin crăci. Un gând final Nu există o soluție ușoară; prăbușirea Britishvolt a fost o lovitură. Pentru muncitori, economia locală și speranțele Regatului Unit de a conduce în tehnologia ecologică. Dar mai există o șansă de a întoarce lucrurile. Terenul este acolo. Nevoia de baterii va crește doar. Și cu mixul potrivit de sprijin public, investiții private și gândire de mare amploare, Blyth poate juca în continuare un rol cheie în viitorul industrial al Regatului Unit. Trebuie doar să acționăm repede, pentru că în timp ce ne-am uitat la proiecte eșuând, alte țări construiesc.