Aproape una din trei femei din afaceri simt că nu sunt luate în serios de investitori, relevă cercetările. O cinci (21 la sută) consideră că este mai greu pentru ele să aibă succes decât colegii bărbați – cu 22 la sută dintre acestea citând lipsa accesului la finanțare și investiții. Un sondaj realizat pe 500 de femei a dezvăluit problemele comune cu care se confruntă în afaceri. Sondajul a scos la iveală cele mai mari provocări cu care se confruntă, inclusiv prejudecățile de gen (59 la sută) și echilibrul între viața personală și profesională (29 la sută). Iar 42 la sută dintre ele au spus că s-au confruntat cu percepții stereotipice în jurul deciziilor 'emoționale' versus 'raționale', în timp ce 26 la sută au avut probleme în a găsi o echipă de sprijin pentru a le ajuta să își atingă obiectivele. Cercetarea a fost efectuată în colaborare cu competiția AXA Startup Angel, care acordă anual două noi afaceri pachete de premii de 25.000 de lire sterline plus mentori din partea celor patru proprietari de IMM-uri de succes ai AXA Startup Angels. Constatările au fost compilate ca parte a Raportului despre Femeile în Afaceri, care analizează provocările întâmpinate de proprietarele de afaceri și împărtășește povești inspiraționale de la antreprenoare. Una din trei a raportat că a simțit că investitorii nu le-au luat în serios. Mike Crane, director de asigurări pentru mici afaceri la AXA UK, care a comandat cercetarea, a spus: “Întemeierea propriei afaceri este o mare provocare și cercetarea noastră a evidențiat domeniile în care femeile se simt dezavantajate. Este clar că, deși lumea afacerilor a făcut progrese în ultimii ani, uneori încă nu este un teren de joc echitabil pentru femei. Peste jumătate dintre proprietarii de mici afaceri pe care i-am chestionat au spus că prejudecățile de gen și stereotipurile sunt o problemă, în timp ce aproape o treime au simțit că nu sunt luate în serios de investitori, clienți sau furnizori.” Alte probleme întâmpinate de femeile în afaceri includ subreprezentarea femeilor în roluri de conducere (28 la sută) și presiunea socială în jurul aspectului sau comportamentului (25 la sută). Cu toate acestea, 48 la sută au spus că au mai multă flexibilitate pentru a petrece timp cu familia în timp ce își conduc propria afacere. Peste două din cinci (43 la sută) consideră că le-a ajutat să ofere un exemplu pozitiv copiilor lor. Aproape o cinci (19 la sută) dintre respondenți și-au lansat propria afacere pentru a ajuta la împuternicirea altor femei și a încuraja diversitatea, în timp ce 15 la sută au sperat să îmbunătățească comunitățile locale. O cinci au spus că s-au simțit subevaluate la locul lor de muncă anterior, iar 21 la sută de asemenea cred că există mai mult risc – inclusiv potențialul de a pierde bani – pentru o femeie care conduce o afacere. Mike Crane de la AXA UK a adăugat: “Credem că a fi femeie nu ar trebui să fie un risc atunci când începi o afacere – toți merită aceleași oportunități, indiferent de gen. Ne angajăm să sprijinim toate antreprenorii începutori să își realizeze visurile. Competiția AXA Startup Angel oferă o platformă pentru a da viață unor idei incredibile, oferind finanțare și mentori care pot face o diferență reală în acele zile de început. Mici afaceri sunt coloana vertebrală a economiei Regatului Unit și vrem să ne asigurăm că continuă să crească și să prospere cu sprijinul și încurajarea noastră.
Sursa