Startup-ul de servicii pentru acasă Pronto a strâns 11 milioane de dolari de la General Catalyst și Glade Brook Capital - The Economic Times Știri de afaceri Tehnologie Finanțare Startup-ul de servicii pentru acasă Pronto a strâns 11 milioane de dolari de la General Catalyst și Glade Brook Capital Startup-ul de servicii pentru acasă Pronto a strâns 11 milioane de dolari de la General Catalyst și Glade Brook Capital De Ajay Rag, ETtech Ultima actualizare: 12 august 2025, 06:00 AM IST Urmărește-ne Distribuie Dimensiunea fontului Abc Mic Abc Mediu Abc Mare Salvează Imprimă Comentariu Sinteză Bain Capital Ventures a participat la runda de finanțare care a evaluat compania la 45 milioane de dolari (aproximativ 394 crore Rs) după rundă. Capitalul proaspăt va fi, de asemenea, utilizat pentru a angaja și a instrui 10.000 de profesioniști suplimentari, pentru a investi în sisteme de asigurare a calității și pentru a implementa tehnologie de operare în timp real. Spre deosebire de modelele tradiționale bazate pe timp, Pronto taxează clienții pe baza sarcinilor finalizate. ETtech Anjali Sardana, fondatoarea și CEO-ul Pronto Startup-ul de servicii pentru acasă Pronto a strâns 11 milioane de dolari (aproximativ 96 crore Rs) în finanțare co-conduit de General Catalyst și Glade Brook Capital, cu participarea Bain Capital Ventures, în contextul creșterii interesului investitorilor pentru serviciile de acasă la cerere. Pronto a fost evaluat la 45 milioane de dolari (aproximativ 394 crore Rs) după ultima rundă. Inițial înregistrat în Delaware, SUA, startup-ul a revenit în India, a declarat fondatoarea și CEO-ul Anjali Sardana pentru ET. Fondat în aprilie 2025 de Sardana, Pronto conectează gospodăriile din Gurugram cu profesioniști instruiți pentru sarcini precum curățenie, spălare rufe, spălarea vaselor și prepararea meselor de bază. Compania operează pe un model bazat pe schimburi, permițând îndeplinirea sarcinilor în 10 minute, oferind lucrătorilor schimburi garantate și câștiguri mai mari, o mișcare menită să formalizeze un sector mult timp dominat de rețele informale. În următoarele 12-18 luni, Pronto plănuiește să se extindă în Mumbai, Bengaluru și alte orașe mari, înființând micro-huburi în grupuri rezidențiale pentru a asigura un serviciu rapid. "După ce am semnat fișa de termen pentru această rundă, am decis că acesta era cel mai bun moment pentru a reveni în India și a face din ea o companie înregistrată în India. Motivul este că, imediat ce semnăm documentele pentru această rundă, atunci pentru a schimba compania din SUA în India, ar trebui să plătim, în esență, impozitul pe câștigurile de capital pe măsură ce ieșim din SUA," a spus Sardana. Capitalul proaspăt va fi, de asemenea, utilizat pentru a angaja și a instrui 10.000 de profesioniști suplimentari, pentru a investi în sisteme de asigurare a calității și pentru a implementa tehnologie de operare în timp real. Spre deosebire de modelele tradiționale bazate pe timp, Pronto a spus că taxează clienții pe baza sarcinilor finalizate. Sardana a spus că valoarea medie a comenzii pe platformă variază între 200 și 300 Rs. Ea a adăugat că modelul abordează provocările de lungă durată legate de disponibilitatea imprevizibilă și lipsa de încredere pentru gospodării, în timp ce se ocupă de veniturile neregulate pentru lucrători. Fiecare profesionist beneficiază de instruire și verificare și este echipat pentru îndeplinirea imediată a sarcinilor. Cu toate acestea, Sardana a recunoscut că o astfel de expansiune rapidă vine cu costuri crescute. „De multe ori, când vrei să te extinzi, suprasolicitarea este primă. Asta costă bani, iar marketingul costă bani”, a spus ea. De asemenea, generarea de cerere va fi crucială pentru sustenabilitatea pe termen lung a unui astfel de model. Având în vedere natura de frecvență ridicată și costurile scăzute ale serviciului, platformele trebuie să asigure o utilizare constantă a forței lor de muncă pentru a echilibra oferta și cererea și a controla costurile operaționale. Piața serviciilor rapide pentru acasă se agită. În mai, Snabbit, cu sediul în Mumbai a strâns 19 milioane de dolari în cadrul unei runde conduse de Lightspeed, având planuri de expansiune pe piețele noi.
Sursa