Ştiri

Cum eticheta de îmbrăcăminte masculină Lafaurie își croiește un loc în Paris | Vogue Business

Cum eticheta de îmbrăcăminte masculină Lafaurie își croiește un loc în Paris | Vogue Business Sari la conținutul principal Începe să iei decizii mai bune în afaceri Abonează-te la newsletter-ul nostru pentru o perspectivă cu adevărat globală asupra industriei modei Abonează-te Introdu adresa ta de e-mail pentru a primi actualizări editoriale, oferte speciale și alerte de știri de ultimă oră de la Vogue Business. Te poți dezabona oricând. Te rugăm să vezi politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații. Închide Când te gândești la îmbrăcămintea masculină pariziană, s-ar putea să evoce gânduri despre case de lux înalte, costume deosebite și cele mai fine accesorii, cu un preț pe măsură. Dar departe de piața de lux - care continuă să întâmpine provocări pe măsură ce cumpărătorii își reduc cheltuielile - există o etichetă de îmbrăcăminte masculină contemporană din Paris care contrazice tendințele din industrie. Intră Lafaurie, o afacere artistică directă către consumator (DTC) de îmbrăcăminte masculină condusă de frații Théo (31) și Pablo (24) Lafaurie, care și-a deschis săptămâna trecută al 14-lea magazin din Franța, pe rue Vieille du Temple din Marais. Magazinul, care este prima dată când duo-ul a curat un spațiu de tip galerie, marchează un nou capitol pentru etichetă, pe măsură ce continuă să se extindă atât pe plan intern, cât și internațional. Cu prețuri contemporane (de la 100 € pentru o cămașă din bumbac până la 650 € pentru o jachetă din piele de miel), Lafaurie își găsește nișa ca un jucător de îmbrăcăminte masculină premium, mai accesibil. Și pare să fie unul dintre câștigătorii pe măsură ce consumatorii de îmbrăcăminte masculină se îndepărtează de cheltuielile de lux și caută haine de înaltă calitate, la prețuri mai rezonabile, alături de etichete europene contemporane precum Ami Paris, Our Legacy sau Mfpen. Între Zara și H&M pe străzile principale din Paris, precum Champs-Élysées și buticurile de lux de pe rue Saint Honoré sau Avenue Montaigne, existau foarte puține buticuri contemporane sau independente care să deservească clienți premium, spune Pablo. „Când am preluat [de la tatăl lor Pierre, după ce a murit în 2018], piața din Paris era complet bipolară între lux și modă rapidă. Am vrut să fim undeva la mijloc, în ceea ce numim 'lux inteligent'.” Fondată de Pierre în 1991, Lafaurie a fost inițial o serie de mici magazine multi-marcă din Paris, cu o mică colecție de piese Lafaurie alături de alte mărci pariziene. „Când am preluat, nu era chiar o marcă. Era mai comercială”, spune Théo, vorbind pe Zoom de la sediul mărcii din bogatul și artisticul cartier Saint Germain. „Dar când tatăl nostru a murit, am decis să o transformăm în ceva propriu.” Acest lucru a însemnat să ne concentrăm asupra propriei mărci, dezvoltând un nou limbaj creativ bazat pe comunitatea artistică, cu fotografie elevată, colaborări cu artiști și magazine de tip galerie; lansând comerț electronic pentru a viza un consumator internațional și investind în tehnologie pe partea din spate pentru a accelera expansiunea. Pablo și Théo Lafaurie se sprijină pe rețeaua de furnizori europeni și nord-africani fideli stabilite de tatăl lor pentru a produce îmbrăcăminte de înaltă calitate la un cost mai mic. Foto: Fred Lahache Când a venit vorba de infrastructură, Lafaurie a avut o bază solidă. În cei 30 de ani de activitate, tatăl lor a deschis șapte magazine în Paris. Și pentru a produce haine, Pierre a stabilit o rețea fidelă de meșteșugari, inclusiv un furnizor italian de tricotaje, un furnizor portughez de jerseuri și alte fabrici din Estonia, România și Maroc. „A fost ca un scurtcircuit, având această [infrastructură]”, spune Théo. „De acolo, puteam construi marca pe care ne-o doream cu adevărat.” Cheia este poziționarea. „Lucrând direct cu furnizorii, puteam avea o rată foarte bună de preț, stil și calitate”, adaugă Pablo. Deși gama este largă, majoritatea articolelor, inclusiv piesa emblematică a mărcii, jacheta din bumbac pentru pictori, au prețuri sub 300 €. Tatăl lor a construit o rețea de aprovizionare solidă, iar vânzările au crescut între 2010 și 2014. Cu toate acestea, în 2018, Théo și Pablo au moștenit o marcă care se confrunta cu obstacole serioase, cu o concurență acerbă din partea brandurilor online DTC și a brandurilor contemporane de îmbrăcăminte masculină și streetwear de nouă generație. Sub conducerea fraților, Lafaurie a revenit la creștere între 2018 și 2020, cu venituri anuale aproape de 4 milioane de euro, cu puțin înainte de apariția pandemiei în 2020. Ca mulți, afacerea a fost afectată în timpul Covid, dar de atunci a revenit, cu venituri pentru 2024 de aproximativ 8 milioane de euro, în creștere cu 20 la sută față de anul anterior. Afacerea este proiectată să crească cu încă 25 la sută în 2025. În timp ce brandurile și grupurile de lux continuă să facă față pierderilor și consumatorii reduc în general cheltuielile, este o traiectorie impresionantă. Costum alternativ, cu un cvartet creativ Théo și Pablo proiectează toate piesele Lafaurie în atelierul vechi de lampadare al bunicii lor din Saint Germain. Aceste rădăcini informează stilul artistic Rive Gauche al Lafaurie, concentrat pe îmbrăcămintea de zi cu zi cu o „twist creativ” în ceea ce privește țesătura sau culoarea, spune Théo. De exemplu, în vara aceasta, au creat jacheta lor emblematică pentru pictori, dar cu un spălare din denim diferită pe fiecare parte și butoane asortate diferite. Alte twist-uri ar putea include un model subtil aplicat pe o cămașă clasică. „Dezvoltăm propriile noastre modele și imprimeuri pe care le desenăm în studio. Așa că pot fi aceste mici detalii care fac diferența”, adaugă Théo. Această abordare rezonează cu tendințele generale din îmbrăcămintea masculină, pe măsură ce consumatorii continuă să se îndepărteze de luxul zgomotos, plin de logo-uri, din boom-ul streetwear-ului dinainte de pandemie, iar consumatorii de bărbați se concentrează mai mult ca niciodată pe design, calitate, fabricare și potrivire, cu mici semnături de design pentru a oferi un sentiment de „dacă știi, știi”. „Suntem cu adevărat influențați de modul în care sunt îmbrăcați artiștii. Ideea este că facem ceva ce numim costuming alternativ. Nu este un costum formal. Sunt jachete nestrucurate cu pantaloni asortați: un uniform pe care îl poți purta la un eveniment de seară sau în atelierul sau studioul tău. Ne place această dualitate”, spune Théo. Clienții creativi reprezintă majoritatea bazei de consumatori Lafaurie, inclusiv editori, artiști, galerii, autori și regizori. Magazinele Lafaurie au 20 de procente de piese de bază și 80 de procente de noutăți, pentru a menține clienții să revină și să exploreze noi culori, modele sau „twist-uri creative” pe stilurile lor preferate. Foto: Jules Focone Când vine vorba de tendințele în îmbrăcămintea masculină, duo-ul Lafaurie explică că baza lor de consumatori caută din ce în ce mai mult designuri mai relaxate și siluete neoficiale. Dar experimentează, de asemenea, cu culori și modele mai mult ca niciodată. „De aceea în magazinele noastre avem 20 la sută piese atemporale și 80 la sută noutăți în fiecare an,” spune Théo. „Consumatorii continuă să vină la noi pentru aceeași siluetă în culori diferite.” SUA: Mare risc și mare recompensă După ce a investit în expansiunea internațională prin intermediul digitalului, comerțul electronic reprezintă acum 25 la sută din afacere. Și peste jumătate din acest venit provine din SUA, reprezentând o oportunitate de creștere uriașă, dar și un risc major pentru brand, având în vedere posibilele tarife la import din SUA propuse de președintele Trump. Veniturile Lafaurie din SUA au crescut cu 50 de procente în 2024. Așadar, ca multe etichete europene cu baze puternice în SUA, își țin respirația în așteptarea termenului limită pentru decizia tarifelor pe 5 mai. Dar rămân încă încrezători în potențialul de creștere al afacerii din SUA. „Nu este nimic finalizat deocamdată. [Așteptăm] cele 90 de zile [până se ia o decizie]. Dar suntem încrezători. Avem cu adevărat o bază de clienți din SUA dedicată și loială”, spune Pablo. „Desigur, dacă va trebui să ne adaptăm structura logistică, dacă va trebui să ne adaptăm dintr-o perspectivă operațională, vom face ceea ce trebuie să facem. Dar vom continua să investim în piața din SUA, pentru că piața din SUA crește foarte bine pentru noi. Vom face alegerea atunci când se vor lua deciziile finale de către administrația din SUA.” Ceea ce se spune, se vizează și piețe noi, în contextul climatului socio-politic, pentru a încerca să găsească noi modalități de creștere în cazul în care tarifele din SUA vor fi ridicate și vor afecta profiturile. „Începem să ne uităm la Asia, pentru a echilibra un pic afacerea noastră internațională,” explică Théo. Planul este să facă un magazin pop-up în New York anul viitor, pentru a testa vânzările fizice în SUA, dar Lafaurie va întări, de asemenea, un parteneriat de vânzare cu amănuntul nedescris în magazinele de departamente din Asia-Pacific. „Vom deschide mai multe magazine și vom fi prezenți în mai multe magazine de departament”, spune Théo. „Dar fără a merge peste tot deodată,” adaugă Théo. Beneficiile îmbinării comerțului cu arta Reteaua de 14 magazine Lafaurie include șase magazine în Paris și șapte în orașe franceze, precum Toulouse, Bordeaux, Montpellier și Lille. Însă brandul intenționează să-și extindă mai mult amprenta de comerț cu amănuntul în următorii ani, explică frații. Noul magazin din Marais este prima dată când simt că designul magazinului „este total aliniat cu direcția în care doresc să ducă brandul”. Proiectat cu prietenul lor, arhitectul Corto Boutan de la Corto Architects, locația Vieille du Temple este un omagiu adus rădăcinilor din anii ’90 ale brandului cu un design minimalist. Magazinul va vinde cărți de artă vintage despre Picasso, Calder, Kandinsky sau numere ale revistei vintage Egoïste. Și pe pereți, la fiecare șase luni, frații vor prezenta un artist pe care îl iubesc. Pentru deschidere, este o pictură de la artistul francez Jacques Soisson, pe care oamenii o pot cumpăra. „Există, de asemenea, obiecte care reprezintă istoria noastră, cu poze mici cu familia noastră; cărți de vizită de la afacerea cu [lampadare] a bunicii noastre,” spune Théo. „Am vrut să avem o galerie de artă și, în același timp, să dezvoltăm toate produsele și colecțiile noastre. Așa că acesta este cu adevărat primul magazin, să spunem, care este în același timp clasic, atemporal, dar în același timp creativ și artistic, care reflectă filosofia noastră de design. Vrem să implementăm asta în toate magazinele noastre.” În altă parte, brandul a achiziționat un nou spațiu în Paris pentru evenimentele de brand, expoziții și sesiuni foto, pentru a ajuta la consolidarea legăturilor mai puternice cu scena artistică din Paris, adaugă Théo. „Este un spațiu hibrid, un ecosistem pentru industriile creative, care ne permite să comunicăm prin Lafaurie și să ne conectăm cu oamenii.” Noul magazin din Marais pe rue Vielle du Temple va conține reviste vintage și cărți de artă pe care frații Lafaurie le-au selectat manual, pentru a reflecta rădăcinile artistice ale brandului. Foto: Léon Prost Sub suprafața magazinelor lor curate și artistice și a designurilor contemporane, duo-ul investește, de asemenea, masiv în tehnologie pentru a întări afacerea și a eficientiza procesele pentru echipa lor de 50 de persoane. „Când totul este imprevizibil, trebuie să ne bazăm pe cea mai bună tehnologie,” spune Pablo. Asta înseamnă construirea unui sistem operațional de brand alimentat de AI proprietar, pentru a automatiza tot ce este posibil, de la sarcini administrative, cum ar fi completarea Google Sheets pentru furnizori. Pentru a-și menține traiectoria de creștere, este vorba despre echilibrarea creativității și comercialului, adaugă Pablo. „Lafaurie este o marcă creativă, dar și o marcă cu o abordare industrială inteligentă, iar asta este ceea ce încercăm să implementăm. Nu sunt multe branduri în Franța care să facă asta.” Comentarii, întrebări sau feedback? Trimiteți-ne un e-mail la feedback@voguebusiness.com. Corectare: Arhitectul Corto este Corto Boutan. O versiune anterioară a acestei povești a folosit numele greșit. (28/04) Mai multe pe acest subiect: Ce să aștepți de la Dior Men al lui Jonathan Anderson De la genți XXL la cravate: Tendințele în accesorii și încălțăminte din îmbrăcămintea masculină AW25 LVMH Luxury Ventures achiziționează o participație minoritară în Our Legacy: De ce are importanță cea mai recentă îmbrăcăminte masculină direct către consumator Începe să iei decizii mai bune în afaceri Abonează-te la newsletter-ul nostru pentru o perspectivă cu adevărat globală asupra industriei modei Abonează-te Introdu adresa ta de e-mail pentru a primi actualizări editoriale, oferte speciale și alerte de știri de ultimă oră de la Vogue Business. Te poți dezabona oricând. Te rugăm să vezi politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații. Închide Sustenabilitate Ar putea acest designer de încălțăminte insider să facă pantofi sustenabili cool? Modă Este domnia sneaker-ului de modă peste? Modă Următorul act al lui Paige DeSorbo: Construind o marcă de îmbrăcăminte de interior care durează Modă America în Paris: De ce Europa se îndreaptă spre sport.

Sursa