Ştiri

Cum a crescut Warby Parker de la un nou venit în domeniul ochelarilor la o afacere sustenabilă

Cum a crescut Warby Parker de la un nou venit în domeniul ochelarilor la o afacere sustenabilă. Dacă Dave Gilboa ar fi avut o mai bună evidență a ochelarilor săi, Warby Parker poate că nu ar exista. În 2008, Gilboa a pierdut o pereche de ochelari Prada în valoare de 700 USD în timpul unei excursii de backpacking, cu puțin timp înainte de a începe un program de MBA la Wharton. Acolo, a întâlnit colegii de clasă – Neil Blumenthal, Andy Hunt și Jeff Raider – care i-au înțeles frustrarea. În câteva luni, colegii au lucrat la o soluție care urma să tulbure industria globală de ochelari de aproximativ 150 de miliarde de dolari. Au cofondat Warby Parker, o marcă inovatoare direct către consumator, care a vândut milioane de perechi de ochelari, atât online, cât și în 269 de magazine fizice din SUA și Canada. Warby Parker a generat aproape 670 de milioane de dolari venituri anul trecut. În prezent, compania are o valoare de piață de 1,79 miliarde dolari, Gilboa (43 de ani) și Blumenthal (44 de ani) fiind co-CEO. Cea mai mare problemă cu care se confruntă majoritatea mărcilor directe către consumatori este profitabilitatea, adesea din cauza marjelor subțiri. Warby Parker este pe punctul de a realiza profit: câștigă mai mulți bani din magazinele fizice decât online, cu examenele oftalmologice din magazin care aduc venituri suplimentare, iar compania intenționează să deschidă constant mai multe locații. Strategia simplă ar trebui să împingă compania spre un loc de profitabilitate și stabilitate, care a scăpat atâtor dintre colegii săi, spun analiștii din industrie – probabil chiar anul următor. „Nevoia de ochelari și lentile de contact continuă să crească,” spune Blumenthal. „Și punem Warby Parker într-o poziție de a profita de această creștere, pentru a servi această nevoie foarte mare și în expansiune.” Warby Parker a fost lansat în februarie 2010, când cei patru co-fondatori erau încă studenți. Au investit economiile lor – 30.000 USD de fiecare, pentru un total de 120.000 USD – iar Blumenthal a folosit conexiunile sale cu furnizorii de ochelari de la fosta sa slujbă la VisionSpring pentru a crea primul stoc al companiei. „Ne-am investit economiile de-o viață pentru a pune afacerea pe picioare,” spune Gilboa. A demarat compania din apartamentul lui Blumenthal, fără a lua salarii. Au angajat un specialist în PR pentru a crește vizibilitatea. Vogue și GQ au scris despre lansare, GQ referindu-se la aceasta ca „Netflix-ul ochelarilor.” Articolele au apărut exact când site-ul Warby Parker a devenit activ, iar afacerea a fost imediat copleșită de comenzi. Compania a atins obiectivele de vânzări ale primului an în primele trei săptămâni. Clienții au cerut să viziteze birourile Warby Parker pentru a încerca ochelarii personal. Așa că, după absolvire, co-fondatorii au transformat o parte din spațiul lor de birou într-un showroom. „Dintr-o dată, eram pe drumul de a realiza 3 milioane de dolari vânzări anuale din biroul nostru,” spune Blumenthal, numind aceasta o „idee strălucită.” Warby Parker a deschis primul său magazin în SoHo, Manhattan, în 2013. Anul trecut, magazinele fizice au reprezentat mai mult de două treimi din veniturile Warby Parker, peste 440 de milioane de dolari. Cei doi co-CEO speră să opereze, în cele din urmă, mai mult de 900 de locații. „Anul acesta vom deschide 40 de magazine și putem planifica să continuăm pe această cale pentru anii următori,” spune Blumenthal. Warby Parker a avut venituri în creștere constantă în fiecare an, dar compania de 14 ani rămâne neprofitabilă. Blumenthal și Gilboa se referă la o cifră ajustată EBITDA – în cazul Warby Parker, EBITDA ajustat înseamnă excluderea unei serii de costuri excepționale, donații caritabile și cheltuieli fiscale din venitul net al companiei – de 52,4 milioane dolari anul trecut ca dovadă a viabilității financiare. Aceasta este o evaluare corectă, spune Anthony Chukumba, director general și analist la Loop Capital. „Compania nu are datorii și generează flux de numerar liber pentru a putea continua să se dezvolte,” adaugă el, adăugând: „Warby Parker va fi profitabilă solid, din perspectiva venitului net, până anul viitor.” Blumenthal și Gilboa au planuri de a transforma Warby Parker într-o „companie holistică de îngrijire a vederii” prin transformarea magazinelor într-un „magazin unic” pentru nevoile de îngrijire a ochilor ale clienților, spune Blumenthal. Pe o recentă conferință de câteva clipe, Blumenthal a menționat că adăugarea examenelor oftalmologice în magazine a ajutat la creșterea veniturilor medii pe client cu mai mult de 9% anul trecut. Astăzi, Warby Parker operează 269 de magazine și intenționează să deschidă sute de altele. Clienții activi sunt, de asemenea, în număr crescut: compania a avut mai mult de 2,3 milioane de clienți activi în 2023, o creștere de 30% din 2019, conform unei analize a documentelor SEC. Comparativ cu giganții din industrie, Warby Parker rămâne mic. EssilorLuxottica, compania italio-franceză de ochelari din spatele Ray-Bans și Oakley, a generat anul trecut vânzări de peste 28 de miliarde USD. Blumenthal insistă că există mult spațiu pentru creștere în cadrul acelei enorme piețe globale de ochelari, motiv pentru care nu ezită să numească următorul obiectiv ambițios al companiei. „Vrem ca Warby Parker să fie una dintre cele mai iubite mărci din lume,” spune el.

Sursa