CEO-ul GoodPop: Cum mi-am construit afacerea cu înghețate, începând din colegiu Skip Navigation Daniel Goetz a petrecut multe nopți târzii ca student în ultimul an tăind și amestecând fructe proaspete, și congelându-le în înghețate pentru a le vinde clienților însetați în apropierea Universității din Texas de la Austin. Principalul de publicitate s-a îndrăgostit de înghețatele mexicane, numite paletas, în timp ce vizita Ciudadul Mexico cu prietena sa de colegiu. Inspirat, Goetz a început să conceapă posibile nume de marcă și să facă schițe ale logourilor în timpul unei lecții în 2009. A ajuns la numele „GoodPop.” Astăzi, produsele înghețate ale companiei din Austin, care produce înghețate organice, sunt vândute în peste 10.000 de locații din SUA, inclusiv Costco, Walmart și Whole Foods Market. GoodPop a generat mai mult de 63 milioane dolari în vânzări brute în 2024, conform documentelor analizate de CNBC Make It. Nu a primit niciodată finanțare externă, spune Goetz. GoodPop a fost profitabil aproape în fiecare an de la lansare, cu 2024 ca excepție. Este puțin probabil să fie profitabil nici în 2025, în urma desființării unei linii de produse nepopulare, dar se preconizează că va reveni la profitabilitate în 2026, spune un purtător de cuvânt al companiei. NU RATĂ: Un ghid pas cu pas pentru achiziționarea primei tale case — și evitarea greșelilor costisitoare Goetz, încă CEO al companiei, a construit GoodPop cu extrem de puțină experiență sau expertiză în domeniu. El „nu știa nimic” despre lanțurile de aprovizionare sau piața produselor ambalate pentru consumatori, spune el, și a petrecut ani „făcând multe ... alergând în toată Texasul, făcând livrări.” A petrecut primii patru ani după absolvire dormind „fără chirie” pe canapelele prietenilor din jurul Austinului pentru a putea economisi bani în timp ce încerca să construiască GoodPop, spune el. A tăiat fructe și a înghețat 80 de înghețate pe oră, manual, într-o paleteria locală care i-a permis să folosească bucătăria după ore. „Știam că avem această înghețată delicioasă cu mai puțin zahăr, fructe reale, și că nu exista nimic similar pe piață,” spune Goetz, 38 de ani, adăugând: „Orice ocazie pe care o aveam să punem aceste produse în fața locuitorilor din Austin, pentru a-i împărtăși și a vedea dacă avem ceva, am făcut-o.” O „eroare rece și murdară” timpurie pentru GoodPop Familie lui Goetz are o istorie de antreprenoriat: străbunicul său a imigrat în SUA din Rusia cu mai bine de un secol în urmă și „a vândut gheață în regim de consignare dintr-un cărucior,” spune el. Acest străbunic a fondat apoi o afacere de aprovizionare de produse alimentare în Houston în 1923, care a crescut într-o operațiune cu venituri anuale de miliarde de dolari până când familia Goetz și-a vândut participația în 2014. „Am avut norocul să cresc într-o familie de antreprenori. Dar, în același timp, știam că trebuia să îmi las propria amprentă în această lume și să o fac pe cont propriu,” spune Goetz. Cu GoodPop, a cheltuit 3.500 dolari — bani pe care i-a economisit dintr-o afacere de cosit iarba pe care a început-o în școala generală — pe semne, un cărucior de vânzare propriu și produse pentru a face și vinde primele sale înghețate. Le-a vândut cu 2 dolari bucata la festivaluri de muzică locale și piețe de fermieri, a cumpărat mai multe ingrediente cu veniturile sale și a petrecut trei săptămâni făcând 18.000 de înghețate pentru a vinde la festivalul anual de muzică Austin City Limits din octombrie 2009, spune el. Apoi, ploaia a transformat festivalul într-un „târgu de noroi,” spune el. „A fost o mizerie rece și umedă ... și din cele 18.000 de înghețate, am vândut patru. M-am gândit că asta va da startul [afacerii] și va schimba totul, dar ne-am lăsat cu 17.996 de înghețate cu care trebuia să mă descurc și [aproape] fără bani.” Goetz a dus înghețatele la un depozit frigorific, a plătit 50 de dolari pe lună pentru a le păstra și s-a întors la școală „deznădăjduit,” spune el. Câteva luni mai târziu, și-a tăiat pierderile și le-a distribuit gratuit la festivalul anual SXSW din Austin. Ore lungi și epuizare totală pentru a construi o afacere După absolvirea colegiului, Goetz nu a putut renunța la ideea GoodPop, spune el. Dar singura parte rămasă a companiei era site-ul său web — așa că Goetz și-a folosit abilitățile de marketing, maximizând optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) a site-ului. În curând, „când căutai înghețate organice congelate sau înghețate organice, deoarece nu existau la vremea respectivă, GoodPop era de fapt rezultatul nr. 1,” spune el. O săptămână mai târziu, o agenție de marketing numită Manifold a cerut GoodPop un preț pentru 50.000 de înghețate organice cu ambalare personalizată. Goetz a făcut o ofertă și a câștigat-o: Manifold i-a plătit 80.000 dolari pentru acest proiect, oferindu-i jumătate din bani în avans pentru a-i acoperi costurile de producție. „Am ștampilat manual fiecare băț de înghețată,” spune Goetz. A doua jumătate a plății a fost pur profit pentru Goetz, reluând GoodPop în afaceri. Norocul a adus de asemenea GoodPop primul său partener principal de retail: colegul său de cameră juca fotbal recreațional cu un angajat de la Whole Foods, care l-a pus în legătură cu un reprezentant de la biroul regional sud-vest al lanțului de magazine. Daniel Goetz pozează lângă un stand GoodPop la un Whole Foods Market în 2012. Sursa: GoodPop Goetz a adus câteva mostre și a obținut aprobarea reprezentantului pentru a prezenta cumpărătorilor la magazinele individuale Whole Foods. Pe măsură ce a convins cumpărătorii — construind relații și strângând mâini, spune el — a petrecut patru ani dormind pe canapelele prietenilor, stând treaz până târziu pentru a face înghețate și trezindu-se devreme pentru a le livra la locațiile Whole Foods și alte magazine mai mici până la ora 6 dimineața. „Am parcurs 212.000 de mile în Toyota mea, alergând în toată Texasul, făcând livrări timp de ani de zile,” spune Goetz, adăugând că dedicația practică l-a lăsat adesea „complet epuizat.” Până în 2014, produsele GoodPop s-au vândut suficient de bine pentru ca Whole Foods să preia distribuția pentru regiunile sud-vest și Rocky Mountain, ceea ce înseamnă că Goetz nu a mai trebuit să facă livrările personal. În acel an, GoodPop a generat 1,3 milioane dolari în vânzări brute, spune compania. În 2017, Whole Foods a extins GoodPop la distribuția națională. Marca a intrat în Walmart și Costco în anul următor. „Ziua de dublare” în fața unei mari competiții Piața înghețatelor din SUA a avut o valoare de peste 1,3 miliarde de dolari în 2024, conform unei estimări de la Cognitive Market Research. Aceasta face ca GoodPop să fie un jucător mic pe o piață dominată de giganți din produsele ambalate: Unilever, cel mai mare producător de inghețată din lume, a generat mai mult de 9,5 miliarde de dolari în venituri din branduri de deserturi congelate precum Magnum, Ben & Jerry's și Popsicle original. Chiar și printre deserturile congelate din fructe reale pe bază de plante, GoodPop concurează cu branduri precum Outshine, deținuta de un joint venture între Nestlé și firma franceză de capital privat PAI Partners, și Chloe's din New York, care vinde înghețate cu puțin zahăr în peste 10.000 de magazine din întreaga țară, inclusiv Walmart și Wegman's. Toți se confruntă cu o cale dificilă de a convinge mai mulți americani să cumpere deserturi cu un conținut mai scăzut de zahăr. În ianuarie, GoodPop a închis o linie de băuturi cu puțin zahăr — care amesteca suc de fructe cu apă carbogazoasă — după ce clienții au spus că copiii lor nu considerau că băuturile erau suficient de dulci. „Nu am fost dispuși să facem compromisuri în privința zahărului adăugat sau a oricăror îndulcitori suplimentari,” spune Goetz, adăugând: „Avem unele vremuri dificile în față, în ceea ce privește continuarea resetării papilelor gustative. Dar este o cauză demnă.” În cele din urmă, obiectivul lui Goetz din facultate rămâne aproximativ același: să ajungă deserturile GoodPop în cât mai multe mâini noi posibil. În februarie, compania a încheiat un acord de licențiere cu The Walt Disney Company, adăugând produse tematice „Star Wars” și Mickey Mouse la oferta GoodPop — o nouă strategie pentru companie de a capta atenția cumpărătorilor. „Viitorul arată ca o dublare a ceea ce face produsele noastre grozave,” spune Goetz.
Sursa