Călătoriile influencerilor sunt pe cale de dispariție. Călătoriile clienților sunt la ordinea zilei. Anna Kim scrisă de Katie Hicks 25 martie 2025 • 6 minute citire În timp ce unele cadouri continuă să ofere, altele, așa cum au învățat anumite mărci, pot continua să ia. Călătoriile extravagante ale influencerilor, precum aventurile Tarte în Bora Bora și Dubai, și ofertele la scară mare din partea influencerilor, precum decizia Poppi de a oferi mașini de vending creatorilor înainte de Super Bowl, au determinat reacții adverse din partea consumatorilor, ceea ce a determinat unii comercializatori de mărci să reevalueze dacă creatorii cu nume mari sunt cei mai buni beneficiari pentru cadouri sau călătorii extravagante. Ca urmare, unele mărci, inclusiv marca de produse de frumusețe Cocokind și marca de băuturi Vita Coco, și-au îndreptat atenția către clienți, oferind escapade orientate către comunitate și cadouri. Anul trecut, marca de plicuri de hidratare Waterboy și marca de machiaj Refy au dus clienții în călătorii în Mexic și Spania, respectiv, iar în ianuarie, Cocokind a dus șapte clienți într-o călătorie în Napa Valley. „Ne-am dat seama că avem aceste conversații în jurul [influencerilor] și a altor costuri și cheltuieli… în timp ce simultan vedeam toate aceste discuții despre călătoriile influencerilor”, a declarat Maria Maciejowski, CMO-ul Cocokind. „Am decis să redirecționăm bugetul și să creăm această experiență de neuitat pentru cei care ne-au susținut cel mai mult de-a lungul anilor.” În baza succesului primei călătorii, Cocokind plănuiește să aducă un alt grup de clienți într-o călătorie în iunie, a spus Maciejowski. „La sfârșitul zilei, aceștia sunt oamenii care se prezintă pentru tine în fiecare zi”, a spus ea. „Ei merită recunoaștere egală, dacă nu mai mult, decât persoanele care au o platformă.” Călătorind fără influenceri. Pentru primele sale două călătorii (cea de-a doua având inițial loc în Hawaii), Cocokind a încurajat clienții care cumpără, recenzează sau împărtășesc produsele să aplice, indiferent de numărul lor de urmăritori. „Nu a fost vorba despre prezența lor socială”, a spus Maciejowski. „A fost despre a vedea autenticitatea și entuziasmul lor pentru marcă.” Cei selectați au primit un telefon de la fondatorul și CEO-ul Cocokind, Priscilla Tsai, care i-a ridicat de la aeroport și le-a oferit cadouri, cum ar fi prânzuri ambalate manual și coliere odată ajunși în Napa. „Era foarte dornică să petreacă cât mai mult timp cu ei”, a spus Maciejowski. „Este vorba despre conexiune și interacțiune unu-la-unu.” Participanții au primit produse Cocokind lansate și nelansate și au petrecut timp cu vicepreședintele de dezvoltare a produsului al mărcii, care a strâns feedback și informații despre caracteristicile produsului, cum ar fi textura și aroma, a spus Maciejowski. Călătoria a fost legată de lansarea hidratantului Electrolyte Water Cream al mărcii și a permis brandului nu doar să răsplătească câțiva dintre cei mai loiali clienți, ci și să audă părerile acestora, a spus Maciejowski. Cocokind a folosit rețelele sociale pentru a promova călătoria, postând conținut precum reacții din camere și note de la o sesiune de brainstorming pentru conceptele de produse, ceea ce a spus Maciejowski a fost o modalitate de a arăta altor clienți că marca apreciază părerile lor. Echipa de social media a Cocokind a făcut, de asemenea, un punct să se distanțeze de tacticile de marketing mai stridente, menționând în postări că nu au fost implicate iahturi, caviar sau avioane private. „Am vrut cu adevărat ca toți cei care nu au fost în călătorie să simtă că pot aprecia cei care merită cu adevărat să câștige și au avut acea oportunitate”, a spus Maciejowski. „Conținutul nu a fost despre a fi strident sau ostentativ… A fost despre a arăta cât de mult ne apreciem.” Chiar dacă nu erau necesari mulți urmăritori, participanții au postat propriul lor conținut din călătorie, ceea ce a ajutat, de asemenea, la generarea hype-ului, a spus Maciejowski. „Întărim relațiile noastre cu unii dintre cei mai implicați membri ai comunității noastre, iar acest lucru generează un efect de undă în crearea de conținut organic pentru marcă”, a spus ea. La final, Tsai a declarat într-o postare pe Instagram că călătoria a fost o „strategia de marketing semnificativ influentă”. Potrivit lui Maciejowski, marca a înregistrat o creștere de 115% a angajamentului pe canalele sociale, o creștere de 136% a valorii mass-mediei obținute în jurul valorilor de marcă Cocokind și o „răspuns și sentiment covârșitor pozitiv”. Oferiți un cadou... Oferiți un cadou! Alte mărci caută să răsplătească clienții la o scară mai mică, precum marca de beauty a influencerului Mikayla Nogueira, Point of View, care a adăugat recent 10 clienți pe lista sa de adrese PR pentru anul următor, sau compania de băuturi Vita Coco, care a oferit produsele sale în Washington Square Park din New York pentru Ziua Îndrăgostiților. Vita Coco a oferit mostre și anterior, dar activarea din februarie, în care marca a distribuit mostre din noua sa băutură cu căpșuni și cremă dintr-un cărucior metalic pe roți cu un semn cu inscripția „mașină de vending”, a fost inspirată direct de discuțiile online în jurul trucului cu mașina de vending al Poppi de la Super Bowl, a declarat CMO Jane Prior pentru Marketing Brew. „A fost cu adevărat despre a auzi consumatorii spunând că doresc ca mărci să-i asculte și că sunt sătui ca influencerii să primească toată atenția și să beneficieze de toate aceste cadouri din partea mărcilor”, a spus Prior. „Aceasta este sentimentele la care am răspuns.” Mai general, echipa Vita Coco a observat conversații sociale „în care consumatorii cereau mărcilor să se angajeze mai mult cu consumatorii de zi cu zi”, a declarat ea. Un videoclip TikTok din cadrul giveaway-ului Vita Coco a fost vizualizat de aproape 5 milioane de ori, iar un videoclip din culise a adunat aproape 1 milion de vizualizări. Prior a spus că acest truc a ajutat la generarea de buzz și conștientizare, numindu-l una dintre „inițiativele cele mai atrăgătoare” ale mărcii. O altă marcă de băuturi, Olipop, avea planuri să organizeze un drive-thru de mocktailuri pentru a împărtăși cutii de cadouri cu clienții pentru prima dată ca alternativă la cadourile influencerilor în ianuarie, a spus Steven Vigilante, directorul parteneriatelor strategice la Olipop. (Evenimentul a fost amânat pe termen nelimitat din cauza incendiilor din LA.) „Oamenii care apreciază cu adevărat aceste lucruri sunt consumatorii mai degrabă decât influencerii în cele mai multe cazuri”, a spus Vigilante înainte de evenimentul planificat. Prior a fost de acord cu această idee. „Este cu adevărat despre a împărtăși dragostea dincolo de influenceri și celebrități, care sunt adesea beneficiarii multora dintre aceste campanii de cadouri.” Vita Coco plănuiește să continue să ofere cadouri influencerilor, iar Prior a sfătuit ca mărcile să abordeze cu prudență și să nu fie „prea extravagante” în legătură cu asta. Cel mai greu lucru în a părăsi complet cadourile pentru influenceri, a spus ea, este că există puține înlocuiri pentru succesul pe care îl poate aduce conținutul de sine și organic. „Este o provocare pentru mărci să găsească modalități interesante și creative de a putea valorifica acești influenceri și audiențele lor, dar, de asemenea, să o facă într-un mod care să nu îndepărteze consumatorul, în cele din urmă”, a declarat ea. Vita Coco are un plan pentru a menține influencerii în discuția despre cadouri. Prior a declarat că câțiva creatori vor primi cutii de expediere preplătite goale luna viitoare, pentru a le umple cu produse neutilizate oferite, care vor fi donate apoi organizațiilor de caritate.
Sursa