Nu poți purta parfumuri tradiționale pentru că îți provoacă dureri de cap? Acești antreprenori vor să ofere o alternativă: parfumuri fine organice Antreprenori din afaceri mici Nu poți purta parfumuri tradiționale pentru că îți provoacă dureri de cap? Acești antreprenori vor să ofere o alternativă: parfumuri fine organice De Elaine Pofeldt, contributor senior. Contribuabili Forbes publică analize și perspective independente de experți. Cum să depășești 1M USD în venituri într-o afacere condusă doar de proprietari Urmăriți autorul 23 aug 2025, 11:20 EDT 24 aug 2025, 07:02 EDT Distribuie Salvează Comentează Crescând cu alergii la alune și alte nuci, Amanda Sichon s-a luptat întreaga viață cu eczema severă – și i s-a spus să primească injecții cu steroizi la fiecare două săptămâni. Sătulă, ea a experimentat crearea unui regim de îngrijire a pielii organice – și a vindecat problema în trei zile. „Nu eram de acord să fiu pe steroizi toată viața”, spune ea. Sichon nu știa că acele provocări ar duce la oportunitate. După ce a obținut diploma de licență în chimie la Universitatea din New York și un master în chimie cosmetică la Universitatea Fairleigh Dickinson, a devenit manager tehnic la compania elvețiană de parfumuri Givaudan. Acolo, l-a întâlnit pe Seda Bilginer, un executiv de vânzări care a studiat chimie la Universitatea Rutgers. Pe lângă interesul lor comun pentru parfumuri și produse naturale, au descoperit o legătură comună: amândouă erau americane de primă generație. Părinții lui Bilginer erau imigranți din Turcia, unde a petrecut veri la ferma bunicilor ei. Părinții lui Sichon au imigrat din Filipine. Au venit curând împreună și au visat să înființeze Esas, o companie de parfumuri fine organice cu sediul în Franklin Lakes, N.J. Compania, formată din fondatori și trei angajați part-time, generează venituri de șapte cifre, vânzând parfumurile lor online și prin mai multe buticuri. Au strâns un total de aproximativ 2 milioane de dolari de la investitori, inclusiv prieteni și familie și firma de capital de risc Crescent Ridge Partners, cu sediul în San Diego, după ce au participat la un accelerator condus de Ad Astra Ventures, în care Crescent Ridge este partener. Amanda Sichon și Seda Bilginer s-au unit în căutarea de a crea parfumuri fine organice care să facă din parfum o opțiune pentru consumatorii sensibili la produsele tradiționale. Fotografie și videografie Ethan Shaw Door24 „Ca un fond condus de investitoare de primă generație și imigrante, susținerea fondatoarelor de sex feminin care împărtășesc călătoria este profund semnificativă pentru noi”, a declarat Maria Gonzalez-Blanch, partener manager la Crescent Ridge, într-o declarație. „Povestea lui Amanda și Seda este visul american: utilizarea determinării, expertizei și viziunii pentru a transforma o industrie și a o face mai bună pentru toți”. Mai multe pentru tine Conceptele unice ale brandului au atras inițial atenția fondului, conform lui Gonzalez-Blanch, care a notat că a fost primul din lume care a obținut certificarea MADE SAFE - „un standard aproape imposibil pentru această industrie”. Procesul de certificare analizează produsele pentru mai mult de 15.000 de substanțe interzise și restricționate înainte de a le considera sigure pentru oameni și mediu. „Parfumul ne atinge viețile în fiecare zi, totuși majoritatea este făcut din chimicale pe bază de petrol, nedeclarate”, a spus Gonzalez-Blanch. „Esas rescrie această poveste cu transparență, siguranță și adevărată lux.” Într-o perioadă în care aproximativ o treime din populația din țări precum S.U.A., Marea Britanie, Australia și Suedia este sensibilă la produsele de consum parfumate, Esas face parte dintr-o industrie foarte mică, dar în expansiune. Piața globală a parfumurilor naturale, estimată la 16.7 milioane de dolari în 2024, este așteptată să crească la 21.6 milioane de dolari până în 2033, cu o rată medie anuală de creștere de 2.9%, conform firmei de cercetare Market Growth Reports. Cele mai mari categorii sunt parfumurile derivate din fructe, flori și condimente. Creșterea a fost determinată de utilizarea tot mai mare a ingredientelor naturale în produse de îngrijire personală, cosmetice și produse de uz casnic și o tehnologie mai bună care permite o extracție și stabilizare îmbunătățite a parfumurilor naturale, conform cercetării. Cu toate acestea, în ciuda interesului particular din partea consumatorilor mai tineri, există constrângeri, cum ar fi costul ridicat și disponibilitatea limitată a ingredientelor căutate, reglementările complexe și cheltuielile de etichetare a alergenilor, notează raportul. În contrast, industria globală a parfumurilor a fost de multe ori mai mare, evaluată la 55.91 miliarde de dolari în 2024, conform aceleași cercetări. Esas vinde parfumuri fine fabricate fără sinetice și disruptori hormonali. tarynkentphoto@gmail.com Fondatorii Esas au trebuit să navigheze multe provocări de când au început lucrările lor timpurii la companie în 2017, finanțând-o prin salariile lor. Au plecat pe cont propriu în 2020. Începând inițial cu vânzarea „Kolonya” – curățitoare de mâini hidratante și parfumate, fabricate din acid hialuronic – au extins în cele din urmă la arome complet naturale, fără sintetice, făcute din botanice, precum „Smântână dulce și vanilie” și „Santal și citrice”. Pe lângă parfumuri, fabrică spray-uri deodorante pentru corp, spray-uri pentru cameră și lumânări. Având în vedere costul ingredientelor, acestea se vând cu mai mult decât produsele tradiționale. De exemplu, spray-ul deodorant pentru corp costă 45 de dolari pentru 1.7 uncii. Esas își promovează brandul pe rețelele sociale, prin influenceri și pe site-ul companiei, care include un glosar de ingrediente, precum tinctura de frunze de struguri de la o podgorie locală și clorofila derivată din bok choy, obținută din ferme verticale. Deși fondatorii au lucrat în industria parfumurilor în America corporativă, fabricarea parfumurilor necesită ca ei să înceapă de la zero. „A trebuit să ne dăm seama singuri cum să facem totul, de la aprovizionarea cu materie primă la formulare, producție, fabricare, branding și contactarea influencerilor”, spune Bilginer. Având în vedere că foloseau ingrediente foarte diferite față de industria tradițională a parfumurilor, au fost nevoite să își dezvolte propriile procese. „Parfumurile noastre sunt atât de naturale încât au aproape nimic în comun cu parfumul convențional”, spune Sichon. Pe măsură ce compania a crescut, o mare întrebare pe care au avut-o de abordat este care parfumuri vor plăcea clienților—o provocare având în vedere că mirosul este adesea o achiziție bazată pe stare de spirit. „Răspunsul scurt este că nu știi cu adevărat – nu există o formulă perfectă”, spune Biginer. Ei își testează amestecurile cu prieteni și familie, precum și cu publicul în locuri precum Washington Square Park din New York City. Au finanțat inițial afacerea singuri, o provocare având în vedere că trebuie să testeze fiecare produs în siguranță într-un laborator. Așadar, pe măsură ce brandul a câștigat tracțiune, au strâns capital. „Nu cred că cineva te poate pregăti pentru limitările financiare pe care le vei experimenta când îți începi propria afacere”, spune Bilginer. Pentru a reduce costurile, fondatorii operează în prezent compania foarte eficient, având trei angajați part-time și subcontractori. Își mențin echipa eficientă prin externalizarea muncii, cum ar fi marketingul digital. Se bazează pe un centru de îndeplinire situat la o oră de sediul lor și pe o companie de transport din Florida pentru a livra produsele clienților. Toate acestea implică multă muncă, dar o mare recompensă, spune Sichon, este feedback-ul pe care îl primesc de la fanii care au renunțat la parfumuri din cauza sensibilităților. „Avem clienți care sunt uimiți că pot purta din nou parfumuri”, spune Sichon. Gonzalez-Blanch anticipează că industria parfumurilor va începe să acorde atenție. „Exact cum mâncarea organică a reconfigurat ceea ce mâncăm, cred că parfumul sigur poate și ar trebui să devină noul standard al industriei”, a declarat ea. „Amanda și Seda fac ceea ce industria a spus că era imposibil: creând parfumuri curate care sunt sigure, persistente și frumoase. Acest tip de inovație autentică este exact ceea ce ne place să susținem.” Standarde editoriale Reprints & Permissions
Sursa