Ştiri

Cum Too Good To Go ajută oamenii să găsească mâncare rămasă la reduceri uriașe

Cum Too Good To Go ajută oamenii să găsească mâncare rămasă la reduceri uriașe Sari peste navigare Povestiri similare Câștigurile Tarifele impuse de Trump au ajutat la creșterea veniturilor pentru unele afaceri din SUA—iată cum Cum am făcut 18 ani CEO a învățat să codeze la 7 ani—acum, are o aplicație AI de 1,4 milioane de dolari pe lună Sănătate și bunăstare Călătoriile solo ale Tracee Ellis Ross vin cu un amestec de emoții: 'Bucurie, tristețe' Nivel de dezvoltare Semnalul de alarmă pe care acest fondator îl urmărește la noul angajat: Arată 'lipsă de demnitate' Startup-uri Proprietarii de afaceri mici spun că tarifele lui Trump ar putea să-i determine să crească prețurile David Niles va merge la lungimi mari sau la adâncimi mari pentru a salva mâncarea de la a fi irosită: Uneori, în vârstă de 63 de ani, se duce să caute prin gunoaie în apropierea casei sale din Brooklyn, New York. Versiunea digitală mult mai sanitară, spune Niles, este o aplicație numită Too Good To Go, unde comercianți cu amănuntul, precum restaurantele și brutăriile, vând „pachete surpriză” de mâncare rămasă la prețuri reduse, de obicei între 3,99 și 9,99 dolari fiecare în SUA. A cheltuit aproape 10.000 de dolari pentru a ridica aproape 2.000 de pachete surpriză pe bicicleta sa în ultimii patru ani, spune el. Too Good To Go, o companie cu sediul în Copenhaga, fondată în 2015, a adus aproape 162 de milioane de dolari în venit în dolari americani anul trecut, conform documentelor analizate de CNBC Make It — în principal prin perceperea unui comision din fiecare achiziție de pachet surpriză și colectarea de taxe de membru anuale de la comercianți. În SUA, compania percepe, de obicei, 1,79 dolari pe pachet și taxe anuale de membru de 89 de dolari, spune un purtător de cuvânt al companiei. NU RATAȚI: Ghidul suprem pentru negocierea unui salariu mai mare Public, misiunea Too Good To Go este de a ajuta la reducerea risipirii alimentare globale, o problemă care costă lumea 1 trilion de dolari pe an, estimează Banca Mondială. Compania nu a avut încă un an profitabil, ci reinvestește fluxul său de numerar în extinderea geografică, adăugând comercianți noi la aplicația sa, construind noi birouri de suport și cumpărând alte startup-uri, spune CEO-ul Mette Lykke. „Vrem să conducem o companie profitabilă”, spune Lykke, care notează că afacerea ei a câștigat 8 milioane de dolari anul trecut înainte de a scădea costurile unice. „Dacă am dori cu adevărat, am putea merge mai mult pe profitabilitate. Dar din nou, nu este chiar motivul pentru care suntem aici”, adaugă ea. 'Probabil o să trebuiască să te descurci' Too Good To Go a fost fondată inițial de un grup de cinci antreprenori danezi: Thomas Bjørn, Stian Olesen, Klaus Bagge Pedersen, Brian Christensen și Adam Sigbrand. Lykke a aflat despre companie în timp ce discuta cu o altă femeie într-un autobuz din apropierea Copenhagăi și s-a alăturat primei runde de finanțare în 2016 ca investitor angel. O antreprenoare ea însăși, Lykke a co-fondat un startup de fitness social numit Endomondo, care a fost achiziționat de Under Armour pentru 85 de milioane de dolari în 2015. „Am crezut că [Too Good To Go] era cea mai genială aplicație și mi-a plăcut conceptul”, spune ea. În 2017, fondatorii Too Good To Go au decis că aveau nevoie de un CEO care să poată dezvolta compania mai eficient - și l-au rugat pe Lykke să preia conducerea, spune un purtător de cuvânt al companiei. Una dintre primele sale acțiuni a fost să examineze mai în profunzime finanțele startup-ului, care erau într-o stare atât de proastă încât s-a dus acasă și l-a întrebat pe soțul ei dacă ar trebui să renunțe la job, spune ea. Am crezut că [Too Good To Go] era cea mai genială aplicație și mi-a plăcut conceptul. Mette Lykke CEO, Too Good To Go Răspunsul lui, își amintește Lykke: „A fost deja în ziar și probabil o să trebuiască să te descurci. Așa că înghite totul și pune-te la muncă.” Primul pas al lui Lykke către creșterea companiei a fost de fapt o contracție, închizând Too Good To Go în patru din cele 10 țări în care opera. Afacerea s-a extins „prea repede, prea devreme” fără a-și clarifica pe deplin modelul de afaceri, spune ea. De atunci, Lykke a re-extins compania pentru a include un serviciu de vânzare cu amănuntul, un sistem software pentru comercianții cu alimente și 100 de milioane de utilizatori în 19 țări din Europa, America de Nord și Australia. Aplicația a ajuns în Statele Unite în 2020 și găzduiește deja comercianți în 33 de zone metropolitane din SUA și numără, spune un purtător de cuvânt al companiei. „[Risipa alimentară] este o problemă uriașă, uriașă, și este important să o rezolvăm rapid”, spune Lykke. Convingerea de a rămâne pe drumul ales Too Good To Go, care are aproape 158 de milioane de dolari în finanțare de investiții, nu este singura companie profitabilă care încearcă să reducă risipa alimentară. Investitorii de capital de risc au investit peste 1 milliard de dolari în industria de nișă, finanțând afaceri de la serviciul de livrare a alimentelor online Misfits Market la sistemul de compostare acasă Mill, potrivit datelor PitchBook. Toți încercă să ajungă la utilizatorii care au probleme financiare, le pasă de mediu sau ambele. Comercianții cu amănuntul nu obțin adesea profituri uriașe din vânzările Too Good To Go, dar un anumit venit este mai bun decât 0 dolari pe care i-ar obține din aruncarea surplusului de alimente. Iar la Delish Bakery din Medford, Oregon, de exemplu, proprietara Susan Prunty spune că mai mulți dintre clienții săi Too Good To Go au devenit clienți obișnuiți plătitori. Unii utilizatori ai aplicației, precum Niles, căutătorul de gunoaie din Brooklyn, se îngrijorează că Too Good To Go „spune” fals despre problema risipei alimentare, oferind utilizatorilor impresii greșite de responsabilitate față de mediu. Dar dacă fiecare comerciant alimentar din SUA ar folosi un mecanism similar de reducere a prețurilor, ar economisi un milion de tone de alimente anual, conform calculelor făcute de organizația nonprofit ReFED din Chicago. „Aceasta este echivalentul [ecologic] a aproximativ 900.000 de mașini scoase de pe drum”, spune Dana Gunders, președintele ReFED. Aceasta este echivalentul [ecologic] a aproximativ 900.000 de mașini scoase de pe drum. Dana Gunders Președinte, ReFED O abordare profitabilă și ecologică nu poate garanta succesul viitor al Too Good To Go. Comercianții ar putea elimina intermediul lansând programe similare ei înșiși, obstacolele de reglementare a siguranței alimentare variază de la o țară la alta, iar compania va ajunge în final să nu mai aibă magazine de adăugat la aplicația sa, spune analistul de tehnologie alimentară PitchBook Alex Frederick. Viitorul Too Good To Go depinde de încrederea în potențialul pe termen lung al modelului său de afaceri și de convingerea de a rămâne pe cursul corect în timp, spune Lykke. „Sunt foarte convinsă că avem un model genial aici,” spune ea. „A avea o idee sau un concept grozav este fantastic, dar este cu adevărat doar 10% din a ajunge acolo. Restul ține de execuție.” Conversiile din EUR în USD au fost efectuate folosind rata de conversie OANDA de 1 EUR la 1,103897 USD la 31 decembrie 2023. Vrei să câștigi mai mulți bani la muncă? Urmează noul curs online CNBC Cum să negociezi un salariu mai mare. Instructorii experți îți vor învăța abilitățile necesare pentru a obține un salariu mai mare, inclusiv cum să te pregătești și să-ți construiești încrederea, ce să faci și ce să spui, și cum să creezi o ofertă contra. Începe astăzi și folosește codul de reducere EARLYBIRD pentru o reducere introductivă de 50% până pe 26 noiembrie 2024. VIDEO 9:10 09:10 Am părăsit slujba mea de pe Wall Street — acum compania mea de cafea aduce 3 milioane de dolari pe an Cum am făcut

Sursa