Nu a găsit un vitamin prenatal curat - acum marca ei face 250 de milioane de dolari pe an. Navigare sărăcăci Galerie de povești Întrebări & răspunsuri Cum am reușit 48 de ani a renunțat la o slujbă pe Wall Street pentru a înființa o afacere - acum aduce 70 de milioane de dolari pe an Nivelare Steagul roșu pe care această fondatoare îl urmărește la un nou angajat: Arată lipsa de demnitate Cum am reușit Am lansat o afacere din mansardă - acum aduce 70 de milioane de dolari pe an Nivelare Fondatoarea de 39 de ani și mama a 2 copii vorbește despre lecțiile de parenting după care trăiește Startups Start-up-ul unei femei de 38 de ani, susținut de Bill Gates, a strâns 33 de milioane de dolari pentru a reinventa untul În 2015, Katerina Markov Schneider era însărcinată și căuta un vitamin prenatal corect. Existau multe opțiuni disponibile pe piață, dar niciuna care să corespundă standardelor ei. A constatat că majoritatea au niveluri ridicate de metale grele și prea multe ingrediente artificiale. Schneider a decis să preia lucrurile în propriile mâini. „Știam că toți merităm mai bine, inclusiv eu”, spune ea pentru CNBC Make It. „Această pasiune de a stabili un nou standard în industria suplimentelor m-a cuprins.” Schneider a renunțat la slujba ei de partener de investiții la Atom Factory, o companie de divertisment, pentru a începe Ritual. La mai puțin de 10 ani mai târziu, marca de suplimente s-a extins mult dincolo de vitaminele prenatale și a vândut peste 25 de milioane de sticle de suplimente pentru sănătate zilnică, un somn mai bun, ameliorarea stresului și multe altele. În 2024, Ritual a realizat venituri brute de peste 250 milioane de dolari. Însă fondatoarea și CEO-ul de 39 de ani spune că construirea unei afaceri axate pe sănătatea femeilor nu a fost ușor: „[A fost] atât de subfinanțată și substudiate.” Iată cum a supraviețuit Schneider celor multe „nu-uri” pe care le-a primit de la investitori la început, și a rămas dedicată schimbării industriei suplimentelor și a construit o afacere de succes. „De ce nu pot face acest lucru disponibil pentru alte femei?” Părinții lui Schneider au emigrat în Statele Unite din Ucraina când ea avea aproximativ patru ani. Spune că au avut întotdeauna o abordare holistică asupra sănătății și bunăstării. „Părinții mei au fost cei mai mari sceptici”, spune ea. „Așadar, orice citeau sau orice era în fața noastră, era plin de scepticism.” În 2004, când Schneider studia la Universitatea Brown, mama ei a fost diagnosticată cu cancer mamar. „A fost un moment atât de întunecat în viața mea”, spune ea. La acea vreme, mama lui Schneider a optat să nu urmeze tratamente convenționale precum chimioterapia și radiațiile și a căutat îngrijiri de la un naturopat care i-a dat suplimente holistice și a sugerat să urmeze o dietă bazată pe tipul ei de sânge. Acum, la mai mult de 20 de ani de la diagnostic, mama lui Schneider este bine, dar își monitorizează condiția cu un medic. Schneider spune că a fost întotdeauna influențată de abordarea părinților ei privind bunăstarea, dar a fost un nou capitol în viața sa care a ajutat la determinarea propriei sale. „Aș spune că lucrul care a avut cel mai profund impact asupra modului în care am gândit despre sănătate și bunăstare a fost să fiu însărcinată”, spune ea. „Nu am luat niciodată un multivitamin înainte. Și iată-mă însărcinată, și trebuia să iau vitamine prenatale. Și nu era nimic acolo care să corespundă standardelor mele.” Katerina Schneider a vrut un prenatal care să îi ofere nutrientii de care avea nevoie fără metale grele și coloranți artificiali. Medicii recomandă, de obicei, ca femeile însărcinate să ia vitamine prenatale pentru a-și crește aportul de acid folic, fier și calciu, care sunt importante pentru creșterea și dezvoltarea fetală. Schneider a crezut că suplimentele pe care le-a găsit pe piață nu aveau suficiente din nutrienții esențiali de care avea nevoie ca mamă așteptată. În loc de un prenatal standard, Schneider a adăugat magneziu, vitamina D, omega-3 și folat metilat în regimul ei zilnic. Dar nu a putut să scape de gândul că trebuie să existe o modalitate pentru ea și alte mame așteptate să obțină nutrienții de care au nevoie fără toate celelalte neajunsuri. „Simțeam ceva atât de profund în interiorul meu. De ce trebuie să adun toate acestea? De ce trebuie să fac cercetare? De ce nu pot face acest lucru disponibil pentru alte femei? Și a devenit o strigare de mobilizare în interiorul meu”, spune ea. „Am fost hotărâtă să încep compania.” În același timp în care concepea ideea pentru Ritual, soțul lui Schneider, Michael, își lansa și el propria afacere. „Plăteam datorii. Închiriam o parte din casa noastră și urma să avem un copil în vreo cinci luni”, spune ea. Aceste provocări aproape că au făcut-o să renunțe la înființarea afacerii sale, dar soțul lui Schneider a încurajat-o să continue. Primele feedback-uri pe care le-am primit au spus că sănătatea femeilor este un nișă, sarcina este o nișă. Odată ce s-a decis să creeze Ritual, primul pas a fost „cu adevărat să investească în știință”, spune ea. Pentru a arăta consumatorilor că vitaminele ei erau diferite de celelalte, Schneider a dorit să aibă oameni de știință în echipă care să conducă studii clinice asupra eficacității și siguranței produsului ei. Dar finanțarea viziunii ei ar fi fost costisitoare, așa că Schneider a început să prezinte investitorilor în Los Angeles. „Multe dintre comentariile pe care le-am primit au spus că sănătatea femeilor este o nișă, sarcina este o nișă, postpartum este o nișă, fertilitatea este o nișă, menopauza este o nișă,” spune ea. A reușit în cele din urmă să obțină investitori la bord, inclusiv pe fostul ei șef de la Atom Factory, Troy Carter, care a investit 1,3 milioane de dolari. Schneider a renunțat la slujba ei pentru a se concentra asupra afacerii cu normă întreagă. „Viitorul sănătății este clar.” La opt luni de sarcină, Schneider a participat la o convenție nutraceutică unde un producător a prezentat o vitamină într-o capsulă transparentă. Capacitatea de a vedea exact ce era în interiorul pastilei a inspirat-o să adopte aceeași abordare la Ritual. „Am fost ca, 'Wow, așa trebuie să fie, ” spune ea. „Viitorul sănătății este clar.” Până în iulie 2016, la câteva luni după nașterea fiicei ei, Schneider a reușit să strângă 3,5 milioane de dolari în finanțare. Și aceasta i-a oferit șansa de a-și construi echipa de oameni de știință. A angajat un ofițer științific șef și a creat o echipă de 20 de oameni de știință și experți în domenii precum fiziologie și nutriție, care au decis că ar fi mai benefic pentru marcă să înceapă cu un multivitamină. „Când ne-am uitat la industria multivitaminelor, am observat că conținea multe ingrediente pe care oamenii le obțineau deja din dietele lor,” spune Schneider. „Dar lipseau anumite ingrediente de care aveau nevoie oamenii.” Vitaminele și suplimentele nu sunt reglementate îndeaproape de Administrația SUA pentru Alimente și Medicamente. „Practic, oricine poate merge acolo și să înceapă să vândă un supliment de vitamina și să pună o revendicare pe eticheta lor,” spune Jen Scheinman, un dietetician înregistrat cu peste 30 de ani de experiență în domeniul nutriției și bunăstării. „Nu este până nu primește cineva un plângere sau nu cere FDA să meargă să se uite la asta că FDA va investiga. Așadar, din păcate, responsabilitatea revine cu adevărat consumatorului să-și facă cercetările.” Schneider a făcut ca trasabilitatea produsului Ritual să fie integrată în misiunea companiei. Dorind ca transparența să fie în centrul misiunii Ritual, a inspirat designul capsulei transparente a brandului. Echipa Ritual a decis să nu listeze doar fiecare ingredient în multivitamină pe site-ul lor, ci și locul de unde a fost obținut fiecare ingredient. De asemenea, oricine poate accesa studiul clinic care a testat multivitamina Ritual pe site-ul lor. „La Ritual, trasabilitatea este cu adevărat dovada. Este o transparență la un alt nivel,” spune Schneider. „Avem un angajament de a avea studii clinice asupra fiecărui dintre produsele noastre până în 2030, arătând cu adevărat oamenilor dovada din spatele științei noastre.” Experții precum Scheinman salută abordarea Ritual. „Sursele pentru suplimente, pentru mine ca dietetician devin îngrijorătoare pentru că vreau să mă asigur că suplimentele mele vor fi pure, fără metale grele și că vor avea efectul eficient acolo,” adaugă Scheinman. „Ritualul face două lucruri. Primul este că declară de unde obțin ingredientele lor, astfel încât să putem avea încredere că sunt curate și au eficiența corectă. Și al doilea lucru este că ei efectuează teste de terță parte, ceea ce este confirmarea că au obținut acest ingredient de la un furnizor de înaltă calitate. Aceasta este ceva destul de unic de văzut în industria suplimentelor.” Ritual a lansat multivitamina pentru femei de 18+ în 2016, iar în primii șase ani, produsul a fost disponibil doar direct către consumator ca un serviciu de abonament la 30 de dolari pe lună. „Am vrut să fac ușor pentru că simțeam că industria era atât de copleșitoare în cantitatea de alegeri,” spune ea. Transparența și acel model DTC au ajutat-o pe Schneider să câștige încrederea consumatorilor. „Timp de doi ani, am avut doar un multivitamin pentru femei de 18+,” spune ea. „Și ce este uimitor este că în acea perioadă, făceam ceva atât de diferit în industrie încât oamenii au început să spună: 'Hei, când lansezi un vitamin prenatal?'” În 2018, Ritual a lansat vitamina prenatală care a început totul pentru Schneider. Și în curând, marca a adăugat suplimente postnatale și postpartum. „Ea este încă în centrul mărcii ei.” De la lansarea Ritual, compania s-a extins dincolo de demografia sa țintă inițială. Ritual vinde acum multivitamine pentru femei de peste 50 de ani, fete adolescente, băieți adolescenți și bărbați. De asemenea, vând suplimente pentru somn, stres și sănătatea intestinului. „Am adăugat alte produse, dar ea este încă în centrul mărcii ei,” spune Schneider. Ea se referă adesea la baza sa principală de clienți folosind pronumele „ea” și „a ei”. „Intern, o numim ofițerul principal de sănătate pentru că ia toate deciziile de sănătate pentru gospodăria ei, nu doar pentru ea.” În 2022, Ritual a lansat produsul lor în magazinele Whole Foods, iar doi ani mai târziu, s-a extins pe Amazon, Wegmans și Target. În magazine, vitaminele se vând de obicei la prețuri cuprinse între 37 și 43 de dolari. Astăzi, Ritual vinde multivitamine pentru femei de peste 50 de ani, fete adolescente, băieți adolescenți și bărbați. De asemenea, produc suplimente pentru somn, stres și sănătatea intestinului. Pentru a încuraja alte mărci din industrie să adopte aceeași transparență pe care s-au construit propria marcă, în 2023, Ritual a scris o scrisoare Congresului cerând o reglementare mai bună a metalelor grele în suplimente și cerând companiilor de vitamine și suplimente să efectueze și să împărtășească studii clinice care să susțină afirmațiile lor despre produsele pe care le oferă. „Am trei fetițe mici care cresc într-o lume în care sănătatea femeilor este subfinanțată, substudiate și pur și simplu are o lipsă profundă de investiții și îngrijire,” spune Schneider. „Se simte foarte încântător să construiesc o marcă care este în fruntea acestui lucru.
Sursa