Startup-ul de servicii pentru acasă Pronto a atras 11 milioane de dolari (aproximativ 96 de milioane de rupee) în finanțare, co-condusă de General Catalyst și Glade Brook Capital, cu participarea Bain Capital Ventures, în contextul unei creșteri a interesului investitorilor pentru serviciile pentru acasă la cerere. Pronto a fost evaluat la 45 de milioane de dolari (aproximativ 394 de milioane de rupee) după ultima rundă. Inițial înregistrat în Delaware, SUA, startup-ul s-a mutat în India, a declarat fondatoarea și CEO-ul Anjali Sardana pentru ET. Fondat în aprilie 2025 de Sardana, Pronto leagă gospodăriile din Gurugram cu profesioniști instruiți pentru sarcini precum curățenie, spălarea rufelor, spălarea vaselor și pregătirea meselor de bază. Compania funcționează pe un model bazat pe schimburi, permițând o îndeplinire de 10 minute, oferind lucrătorilor schimburi garantate și câștiguri mai mari, o mișcare destinată formalizării unui sector care a fost dominant de rețele informale. În următoarele 12-18 luni, Pronto plănuiește să se extindă în Mumbai, Bengaluru și alte metropole, înființând micro-huburi în clustere rezidențiale pentru a asigura servicii rapide. "După ce am semnat foaia de termen pentru această rundă, am decis că acesta era cel mai bun moment pentru a ne întoarce în India și a face compania să fie înregistrată în India. Motivul este că, de îndată ce semnăm documentele pentru această rundă, atunci pentru a muta compania din SUA în India, ar trebui să plătim, practic, impozite pe câștigurile de capital când ieșim din SUA," a spus Sardana. Capitalul proaspăt va fi folosit, de asemenea, pentru a angaja și a instrui 10.000 de profesioniști suplimentari, a investi în sisteme de asigurare a calității și a implementa tehnologie pentru operațiuni în timp real. Spre deosebire de modelele tradiționale bazate pe timp, Pronto a declarat că percepe taxe clienților în funcție de sarcinile finalizate. Sardana a spus că valoarea medie a comenzii pe platformă variază între 200 și 300 de rupee. Aceasta a adăugat că modelul abordează provocările pe termen lung ale disponibilității imprevizibile și lipsa de încredere pentru gospodării, în timp ce se ocupă de veniturile neregulate pentru lucrători. Fiecare profesionist trece printr-un antrenament și verificare și este echipat pentru îndeplinirea rapidă a sarcinilor. Totuși, Sardana a recunoscut că o astfel de expansiune rapidă vine cu costuri crescute. “De multe ori, când doriți să vă extindeți, aglomerați mai întâi oferta. Acest lucru costă bani, iar marketingul costă bani,” a spus ea. De asemenea, generarea de cereri va fi critică pentru sustenabilitatea pe termen lung a unui astfel de model. Având în vedere natura serviciului cu frecvență mare și ticket mic, platformele trebuie să asigure utilizarea constantă a forței de muncă pentru a echilibra oferta și cererea și a controla costurile operaționale. Spațiul serviciilor rapide de acasă se intensifică. În luna mai, Snabbit, cu sediul în Mumbai, a ridicat 19 milioane de dolari într-o rundă condusă de Lightspeed, având planuri de expansiune pe noi piețe.
Sursa