Prăbușirea simbolului denimului din anii ’90, Jeanswest, a fost atribuită unei „furtuni perfecte” de factori care devastază sectorul modei. Pe 27 martie 2025, compania responsabilă pentru acest brand iconic a cerut administratori pentru a închide cele 90 de magazine fizice ale companiei, ceea ce va duce la pierderea a 600 de locuri de muncă. Aceasta vine după ce Ally Fashion a fost ordonată să intre în lichidare luna trecută, ceea ce a dus la pierderea a 250 de locuri de muncă, și după prăbușirea din anul trecut a brandurilor Mosaic, care a dus la pierderea a mai mult de 3000 de locuri de muncă în magazine precum Katies, Millers, Rockmans și Rivers. Expertul în marketing de la QUT, profesorul Gary Mortimer, a spus că factorul „nostalgic” nu a putut salva brandul. „Îmi amintesc că am crescut în anii ’80 și ’90 și făceam cumpărături la Jeanswest (când se numea) Eagle Jeans. Problema cu nostalgia este că oamenii care au crescut în anii ’80 și ’90 sunt acum în 50 și 60 de ani și nu mai cumpără acest produs, iar noile generații cumpără din altă parte.” Aceasta prăbușire reprezintă ultima dintr-o serie de retailerii de modă de renume care au dat faliment în ultimii ani, fiind lovită de o „combinare de factori”, inclusiv o piață aglomerată și criza costului vieții. Jeanswest a intrat în administrare voluntară, iar professor Mortimer a subliniat că brandurile de modă de mijloc nu mai au o diferență evidentă între ele, iar retailerii de modă rapidă precum Uniqlo și Zara au capturat deja o mare parte din demografia tânără.
mai