Ştiri

McDonald's, Dunkin', Starbucks, Dutch Bros lansează noi băuturi

Lanțuri de restaurante și cafele precum McDonald's, Dunkin', Dutch Bros și Starbucks se îndreaptă spre inovația în băuturi într-o piață aglomerată pentru consumatori.
Companiile adaugă noi băuturi în meniurile lor în încercarea de a obține un impuls în vânzări.
Clienții din generația Z, în special, caută băuturi mai noi și mai atrăgătoare.
Dacă ai impresia că există multe băuturi noi pe meniurile restaurantelor, este pentru că există.
Tind către consumatorii tineri care își doresc băuturi personalizate și reci, lanțurile de la Dunkin' la Dutch Bros, Starbucks și McDonald's răspund apelului.
Numărul băuturilor oferite de cele mai mari 500 de lanțuri a crescut cu mai mult de 9% în ultimul an, conform raportului privind băuturile d'away-from-home Technomic 2025.
Companiile s-au concentrat și mai mult pe băuturile reci.
Ofertele precum cafelele speciale și băuturile energizante au cunoscut cea mai mare creștere pe meniuri în ultimii doi ani, pe măsură ce băuturile calde de cafea și ceaiurile de pe meniu au intrat într-o declin, a raportat cercetătorul de piață în iulie.
Mai mult, consumatorii se îndreaptă din ce în ce mai mult către un lanț simplu pentru a obține o cafea rece sau un suc.
Anul trecut, principalul motor al vânzărilor de băuturi a fost "obținerea unei energii", deoarece 22% au declarat că aceasta a fost cea mai comună motivație pentru a merge, de la 20% în 2023. datele au constatat.
Între timp, 20% au spus că au cumpărat o băutură pentru a "spăla alimentele".
Cele două ocazii pentru o achiziție s-au schimbat locuri față de anul precedent.
"Această schimbare sugerează că consumatorii s-ar putea îndrepta către ocazii mai specifice pentru băuturi, unde băuturile sunt principalul motor al achiziției din sectorul alimentar, mai degrabă decât un supliment de care să se alăture alimentelor.
Acest lucru se aliniază cu influxul conceptelor orientate spre băuturi în ultimii ani", se arată în raport.
Vânzările mai mari de băuturi sunt esențiale pentru jucătorii majori pe măsură ce încearcă să inverseze declinurile într-un mediu greu pentru consumatori.
Restaurantele McDonald's din SUA au înregistrat o creștere a vânzărilor în unități de 2,5% în al doilea trimestru fiscal, inversând două trimestre consecutive de declinuri interne pe măsură ce s-a orientat spre parteneriate atrăgătoare și oferte de valoare.
Dar executivii au avertizat că consumatorii cu venituri mici rămân în continuare provocați.
Deși Starbucks a înregistrat, de asemenea, vânzări mai mari decât se aștepta în SUA, totuși acestea au scăzut cu 2% față de perioada anului anterior.
Încercând să profite de dorința pentru băuturi atrăgătoare și noi va aduce propriile provocări.
Tehnomic preconizează că volumul băuturilor va crește cu 1% până în 2029, dar grupul a spus că este probabil să revizuiască prognoza mai jos.
De asemenea, clienții sunt mai sensibili la preț, 61% dintre consumatorii care au spus că au observat creșteri de preț spunând că comandă băuturi mai rar.
Succesul multora dintre noile linii de băuturi se va baza pe consumatorii din generația Z, care s-au îngrămădit la băuturi personalizate și zaharoase.
Dunkin' a observat că platforma sa Refreshers, colorată și dulce, a atins noi recorduri în cel mai recent trimestru, cu vânzările unităților crescând cu mai mult de 30% anual.
Va lansa meniul său de toamnă mai târziu în această săptămână și se va concentra mai departe pe ceea ce consumatorii din generația Z caută.
Lansarea va include o extindere a liniei Daydream Refresher a starului pop Sabrina Carpenter în Mango și Mixed Berry, împreună cu un Cereal N' Milk Latte, care include un amestec de espresso și lapte de cereale reale care oferă un "gust nostalgic de cereale cu marshmallow."
Curarea băuturilor este esențială pentru clienți — și pentru consumatorii din generația Z în special, a declarat Jill Nelson, Chief Marketing Officer al Dunkin' pentru CNBC.
Trebuie să se simtă unică și specială în acest mediu.
"Pe partea de produs, este vorba în mod covârșitor despre băuturi reci, personalizare și arome îndrăznețe," a spus Nelson.
"Și apoi pe partea de promovare ... când ne gândim la generația Z, aceasta este o generație care a crescut cu lansări de sneakers și povești care dispar în 24 de ore.
Așa că este vorba despre cum să creezi știri noi și combinații de arome interesante pe care nu poți să le recreezi ușor acasă și să te simți bine informat când mergi la drive-thru și le comanzi," a spus ea, adăugând că compania pune accent pe rapiditate și acuratețe, deoarece clienții cer mai multă personalizare.
Competiția se va intensifica luna viitoare când McDonald's intră în categoria băuturilor într-o manieră mai semnificativă.
Pe 2 septembrie, McDonald's va lansa un test extins de piață în 500 de restaurante din Wisconsin și Colorado cu băuturi noi care includ un "Creamy Vanilla Cold Brew" și un "Toasted Vanilla Frappe."
În plus, gigantul fast-food va lansa "sodii murdare" și Strawberry Watermelon Refreshers, destinate consumatorilor din generația Z.
McDonald's a creat linia cu informații din conceptul său acum închis, CosMc's, care s-a concentrat puternic pe băuturi personalizate.
"Vedem un adevărat impuls în băuturi, cu mai mulți oameni - în special fanii noștri din generația Z - îndreptându-se spre băuturi reci și pline de arome ca o răsfățare preferată," a declarat Alyssa Buetikofer, Chief Customer Experience și Marketing Officer al McDonald's SUA, într-un comunicat.
La ultima conferință de câte profituri a McDonald's, CEO-ul Chris Kempczinski a spus că băuturile prezintă o "mare oportunitate" pentru brand.
"Crește și este mai profitabil decât alimentele.
Așadar, există multe lucruri de plăcut, motiv pentru care și noi, cât și câțiva dintre concurenții noștri suntem, de asemenea, entuziasmați în legătură cu acest lucru," le-a spus Kempczinski analiștilor.
El a adăugat că, deși există oferte de valoare în spațiul băuturilor, poți obține multe "produse cu marje complete" pe care francizații nu ar trebui să le reducă.
Noile opțiuni de băuturi depășesc dulcele și îndrăznitul.
Lanțurile de fast-food urmăresc să câștige consumatorii apelând la tendințele sănătoase.
Pe măsură ce Starbucks își continuă planurile de întoarcere "Back to Starbucks" sub CEO-ul Brian Niccol, efectuează mai multe modificări în meniu, inclusiv o lansare târzie în al patrulea trimestru a proteinelor cold foam.
Niccol a spus că articolul "exploatează ceea ce a devenit unul dintre cele mai populare modificatori ai noștri, cold foam, care a crescut cu 23% de la an la an."
"Protein Cold Foam fără zahăr adăugat este o modalitate ușoară de a adăuga 15 grame de proteină la practic orice băutură rece.
Și clienții pot adăuga și aroma dorită," a spus el.
Gigantul cafelei a spus că observă creșteri ale satisfacției în rândul consumatorilor tineri.
Niccol le-a spus analiștilor că percepțiile valorii clienților au fost aproape de maximele din ultimii doi ani în cel mai recent trimestru, alimentat de câștiguri în rândul generației Z și al milenialilor, care constituie peste jumătate din baza sa de clienți.
Crede că inovația, împreună cu un serviciu mai bun pentru clienți sub noua sa strategie "Green Apron Service", va ajuta să îmbunătățească afacerile.
Lanțul de cafele Dutch Bros a îmbrățișat unele dintre aceste tendințe de băuturi pentru a conduce o creștere puternică.
Lanțul a fost un performer de acțiuni remarcabil — în creștere cu peste 22% de la începutul anului — și a văzut o creștere a vânzărilor în unități de peste 6% în cel mai recent trimestru.
CEO-ul Christine Barone a declarat că laptele proteic care a fost lansat în 2024 a accelerat afacerile.
Dar, mai pe larg, toppingurile unice și surprinzătoare sunt o modalitate de a angaja într-un peisaj competitiv dificil, a adăugat ea.
"Cred că cheia pentru inovație este să înțelegi cu adevărat când ceva ar putea fi gata să explodeze sau ceva ar putea fi de mare interes, și apoi să poată să se miște foarte repede pentru a executa bine," a declarat Barone pentru CNBC.

Sursa