Ştiri

Matcha atrage consumatorii de restaurant tineri și conștienți de sănătate

Ceaiul verde pudră apare într-un număr din ce în ce mai mare de băuturi și deserturi.
Croissantul matcha în formă de 'S' de la High Street din Philadelphia atrage consumatorii cu forma și culoarea sa neobișnuite.
Matcha — amar, iarba și granulată — nu se remarcă drept un candidat evident pentru un ingredient trendy, dar mulți clienți s-au îndrăgostit de el datorită halo-ului său de sănătate, dar și a culorii verzi vibrante care îl face să iasă în evidență vizual.
Ceaiul japonez pudră, măcinat din frunze de ceai premium uscate, este consumat în mod tradițional cald și nesweet, dar în zilele noastre este adesea amestecat cu diferite arome și frecvent consumat rece.
Este folosit, de asemenea, ca ingredient în deserturi.
„Cele mai populare băuturi matcha sunt adesea indulgente, distractive și vizual atrăgătoare”, a spus directorul de marketing de la The Human Bean, Janie Page, într-un email.
„Clienții noștri se bucură foarte mult să adauge arome fructate, cum ar fi piersici și căpșuni, și arome dulci, cum ar fi vanilia și ciocolata albă, fie amestecate în matcha, fie pe spuma rece de deasupra.”
În martie, lanțul de aproximativ 185 de cafenele din Medford, Ore., a introdus un matcha cu spumă rece de lavandă, care a incorporat plantele în spumă.
Page a spus că a avut „rezultate excepționale”.
„Matcha a devenit o parte din ce în ce mai importantă a ofertei noastre de băuturi”, a adăugat ea.
„Vânzările băuturilor pe bază de matcha de la The Human Bean au crescut cu aproximativ 50% de la un an la altul, subliniind momentul său puternic în rândul clienților noștri.”
Și nu este singurul.
Datele Technomic Ignite raportează că mențiunile de matcha pe meniuri au crescut cu 21,6% între primele trimestre din 2024 și 2025.
Această creștere este cu atât mai pronunțată în băuturile nealcoolice, mențiunile acestora fiind în creștere cu 23,4%.
Mențiunile matcha în deserturi au crescut cu 24,4%.
Un astfel de desert este Croissantul Matcha de la High Street din Philadelphia.
Șeful de bucătărie Christina McKeough formează patiseria laminată într-o formă non-tradițională, oarecum ca un 'S' așezat pe o parte, astfel încât clienții pot vedea straturile flocoase și crema de patiserie de culoare matcha din interior.
De asemenea, face adesea gogoși din brioche umplute cu cremă de patiserie matcha sau acoperite cu o combinație de matcha, zahăr și puțin sare.
„Încercăm să avem mai multă echilibru între dulce și sărat, iar matcha este bun pentru asta”, a spus ea.
Culoarea sa ajută, de asemenea.
„Este foarte frumos să ai diferite accente de culoare în vitrina noastră de patiserie, precum și diferite forme și dimensiuni”, a spus ea, adăugând că verdele atrage ochiul mult mai bine decât maro obișnuit al produselor de patiserie.
A spus că prăjiturile matcha tind să atragă tineri și adulți de vârstă mijlocie — nu atât de mult copii, care vor ciocolată, sau vârstnici.
A spus că cumpărătorii de deserturi cu matcha tind să fie „puțin mai aventuroși ... poate au citit despre asta din cauza antioxidanților săi sau pentru că este un ingredient mai orientat spre sănătate.”
Matcha este, într-adevăr, considerat în general sănătos pentru tine, cel puțin dacă este consumat fără siropuri sau alți îndulcitori adăugați.
Pentru că ceaiul pudră este consumat efectiv și nu doar infuzat în apă, este posibil ca antioxidanții să ofere chiar mai multe beneficii.
Și, desigur, este, de asemenea, o bună sursă de cofeină.
Indiferent de motiv, produsele de patiserie cu matcha ale lui McKeough se vând repede.
„Nu facem multe, dar dacă facem 12 pe zi, vor dispărea dimineața”, a spus ea, adăugând că ar putea fi mai degrabă o prăjitură de dimineață decât una de după-amiază.
„Cred că după-amiaza obții lucruri care sunt puțin grele, cum ar fi o bară de nuci pecan, sau ceva care este puțin mai dulce.
Poate dimineața se gândesc, „Îmi voi răsfăța cu o prăjitură, dar este matcha, așa că este în regulă.”
Nu este un ingredient ieftin, iar despăduririle recente din cauza problemelor de lanț de aprovizionare și popularitatea crescută au cauzat o creștere a prețului.
Pentru Mark Yu, șeful de bucătărie al 53, un restaurant pan-asian din New York City operat de grupa Altamarea, aceasta l-a forțat să reevalueze utilizarea sa în produse de patiserie.
A înlocuit desertul său cu ganache de matcha, făcut cu crumble de ceai negru și crumble de cardamom negru, cu un desert care necesita mai puțin din ceaiul pudră.
Acum pe meniu este un sandviș de înghețată cu matcha și căpșune.
Tehnic, este un semifreddo, pe care îl face adăugând matcha în lapte încălzit, încorporându-l în baza de înghețată și adăugând lapte condensat îndulcit.
Semifreddo este stratificat cu un feuilletine acoperit cu căpșune — căpșunile și matcha fiind o combinație clasică și, de asemenea, una la modă în această vară, a spus el — și se fixează între coji de mochi crocante.
Matcha este de asemenea pe trend la 250-unit Peet’s Coffee, a cărei vânzări de latte cu matcha au crescut cu 40% în acest an, conform șefului de marketing de produse cu amănuntul Filipa Aguiar Loureiro.
Două treimi dintre consumatorii de matcha de la Peet sunt mileniali sau din generația Z, ceea ce a spus ea că este mai tânăr decât consumatorul mediu al lanțului.
„În plus, vedem o preferință puternică pentru formatele de matcha cu gheață, care se aliniază bine cu gusturile și obiceiurile acestei audiențe mai tinere”, a spus ea într-un email, adăugând că vor fi adăugate mai multe articole cu matcha pentru sezonul de toamnă și sărbătorile.
Începând din aprilie, Peet’s a adăugat două băuturi cu matcha la meniul său permanent: una făcută cu apă de nucă de cocos și sirop simplu, iar altă, numită Blushing Rose Matcha Latte, cu lapte, căpșuni și arome de trandafir.
Scooter’s Coffee a oferit un Matcha Strawberry Blossom în cele 850 de cafenele ale sale în această primăvară.
Acesta a fost făcut cu matcha și lapte acoperit cu spumă aromată de căpșuni și trandafiri.
Lanțul din Omaha, Neb., oferă de asemenea latte și smoothie-uri cu matcha, care pot fi combinate cu arome de fructe și/sau proteine adăugate.
Vicepreședintele strategiei și perspectivei, Rebecca Speck, a spus într-un email că matcha atrage în special „clienții din generația Z care caută alternative la cafea cu posibile beneficii pentru sănătate, inclusiv impacturi asupra metabolismului, detoxifierii și concentrației.
„De asemenea, le place să personalizeze băuturile cu matcha, adăugând diferite arome sau spumă rece ... fie că comandă un latte matcha cald sau cu gheață, sau amestecat într-un smoothie cu matcha,” a adăugat ea.
Oaspeții de la Black Rock Coffee Bar, situat în Scottsdale, Ariz., au o vârstă similară și sunt conștienți de sănătate, conform directorului de marketing Jessica Wegener-Beyer, și le place să îl consume cu gheață și lapte.
„Cu siguranță, latte-urile cu matcha cu spumă rece sunt alegerea principală, mai ales când sunt combinate cu arome precum vanilia, căpșuna sau lavanda,” a spus ea într-un email.
„Vanilia este cea mai populară, dar fiecare aromă le permite oaspeților noștri să-și personalizeze băutura pentru a se potrivi stării lor - fie că se duc spre ceva dulce, floral sau îndrăzneț, există o combinație de matcha care se potrivește.”
Deși matcha nu este cel mai bine vândut produs al Black Rock, atrage noi oaspeți curioși și menține brandul actual pe trend, a spus Wegener-Beyer.
„De asemenea, este vizual atrăgător,” a spus ea.
„Aceste băuturi verzi vibrante ies în evidență pe rețelele sociale, ceea ce ne ajută să ne conectăm cu un public mai larg.”
Mooyah Burgers, Fries, and Shakes a oferit un milkshake cu matcha în această iarnă, amestecând ceaiul cu înghețată de vanilie.
Directorul senior de marketing al brandului și marketing integrat al lanțului din Plano, Texas, Cait Dunn, a spus într-un email că milkshake-ul a făcut parte dintr-un efort „de a extinde oferta noastră de milkshake-uri în arome mai moderne și orientate către stil de viață.”
„Deoarece matcha nu a fost solicitat direct de oaspeți, echipa noastră urmează îndeaproape previziunile tendințelor culinare și de băuturi, iar matcha a apărut constant pe listele care evidențiază interesul în creștere pentru ingrediente funcționale și mai sănătoase,” a spus ea.
„Am văzut o oportunitate de a profita de acea emoție în timp ce oferim în continuare indulgent, într-un mod care se simțea nou, relevant și unic pentru Mooyah.”
53 din New York City oferă un sandviș cu înghețată de căpșună și matcha.
A spus că lansarea din timpul iernii a permis de asemenea lanțului de 73 de unități să se diferențieze de aromele mai de iarnă oferite de concurenți.
„Când am întrebat oaspeții noștri înainte de lansare, erau excitați de perspectiva de a încerca un milkshake cu matcha,” a spus ea, adăugând că a ajutat la atragerea unui nou segment de audiență, „și a generat conversații excelente pe rețelele sociale.”
Coffee Bean & Tea Leaf, un lanț de aproximativ 200 de cafenele cu sediul în Los Angeles, are matcha pe meniu de mai bine de 20 de ani, conform președintelui și șefului Americii Tara Hinkle, dar în ultimul an a „trăit o mare perioadă de popularitate în întreaga lume”, a spus ea într-un email, iar la lanțul ei băuturile matcha reprezintă acum aproximativ 10% din vânzările totale de băuturi într-o zi medie.
„Ce este demn de remarcat este că această creștere a avut loc în ciuda creșterii prețurilor, subliniind atractivitatea durabilă și valoarea pe care clienții noștri o pun pe ofertele de băuturi de înaltă calitate din matcha,” a spus ea.
Lanțul a fost, de asemenea, inovator în acest domeniu, cu lansarea în septembrie trecut a latte-urilor cu matcha cu gheață cu un sortiment de cremă de căpșuni sau mango.
Au introdus de asemenea un Honey & Nut Matcha Latte în timpul iernii, iar hitul vara aceasta a fost Iced Ube Coconut Cream Latte, care, din momentul lansării pe 4 iunie, a reprezentat aproximativ o treime din toate achizițiile limitate de timp.
Deși multe băuturi cu matcha sunt îndulcite, consumatorii săi doresc opțiuni nesweet.
Starbucks are matcha pe meniurile din SUA din momentul introducerii Green Tea Latte în 2006, dar ca răspuns la cererile clienților, a introdus o pulbere de matcha nesweet în ianuarie și, așa cum s-a menționat în apelul pentru câștiguri pentru cel de-al doilea trimestru, vânzările de matcha au crescut cu aproape 40% în acest an.

Sursa