Ştiri

Aplicația de rețea socială Cliq a antreprenoarei Nicola Gunby a strâns deja 646.000 de dolari

Nicola Gunby, o antreprenoare de 30 de ani, a dorit o comunitate de prieteni când s-a mutat la Londra după pandemie, dar a fost șocată să se descopere izolată într-unul dintre cele mai mari orașe din lume.
Gunby, cofonda­toare a aplicației sociale și de rețele comunitare Cliq, provine din Nottingham, Marea Britanie, și s-a stabilit la Londra cu partenerul ei Jason Iliffe în 2021, după o perioadă petrecută în Australia.
Gunby și Iliffe se așteptau să devină parte integrantă a scenei sociale a orașului, dar au descoperit curând că a cunoaște oameni era o luptă.
„Cum poți fi într-un oraș cu milioane de oameni, dar să te lupți să găsești o conexiune adevărată?” a spus Gunby.
„A părut cu adevărat imposibil.”
Gunby a încercat totul.
A participat la evenimente de rețea pentru fondatoarele de sex feminin, dar le-a găsit prea corporative.
A apelat chiar la aplicații precum Bumble BFF, pe care le-a considerat „super tranzacționale”, în timp ce grupurile de pe Facebook erau „foarte depășite”.
Gunby și Iliffe și-au dat seama rapid că problema era mult mai mare decât ei și au început să se gândească la ideea unei platforme de rețea socială care să reunească oamenii în viața reală.
După ce au elaborat câteva planuri, au angajat o agenție de aplicații pentru a construi structura de bază a unei aplicații și au testat-o la universități.
Cliq, care a fost fondată în februarie 2023, este descrisă ca un antidot pentru platformele de social media stereotipice.
Utilizatorii pot să se alăture comunităților axate pe interesele și hobby-urile lor, care pot varia de la alergare, lectură, Pilates și grupuri bazate pe credință.
Scopul comunităților este de a organiza evenimente pentru ca utilizatorii să poată să se întâlnească în persoană și să îmbărbăteze prietenii.
„Este vorba despre a face ușor întâlnirea cu oameni într-un mod autentic ... și a-i învăța pe oameni să își lase telefonul jos, ceea ce este foarte greu în zilele noastre, când timpul petrecut pe ecran este atât de mare și suntem atât de adicto la telefoanele noastre”, a spus Gunby.
De la lansare, Cliq a strâns 528.900 de lire sterline (646.000 de dolari) în finanțare și a construit o bază de 100.000 de utilizatori la nivel mondial, cu SUA, Australia și Bali fiind principalele sale piețe în afara Marii Britanii.
Creearea Cliq vine pe fondul căutării oamenilor de conexiuni în mijlocul a ceea ce a fost descris ca fiind o „epidemie a singurătății”.
Un sondaj global al singurătății Gallup, care a colectat date în 2023, a arătat că una din cinci persoane chestionate la nivel mondial s-au simțit singure „o mare parte a zilei”.
Aceeași demografie de oameni erau mai predispuși să spună că s-au simțit furioși sau că au avut dureri fizice.
Raportul din 2023 al Surgeonului General al SUA, Vivek Murthy, „Epidemia noastră de singurătate și izolare” a subliniat că singurătatea devine o problemă în creștere în întreaga generație și reprezintă un mare risc pentru sănătatea fizică, contribuind la lucruri precum demența, accidentul vascular cerebral sau chiar moartea prematură.
„Este 100% o problemă globală”, a explicat Gunby.
„Pandemia ne-a făcut mult mai introvertiți ca oameni ... Cred că a făcut ca multe persoane să fie un pic speriate să socializeze din nou.
„Acest lucru apare acum și oamenii caută conexiuni în viața reală”, a adăugat ea.
Problema singurătății a fost, de asemenea, exacerbată de tehnologie și de rețelele sociale, potrivit Gunby.
„Ne simțim atât de conectați prin telefoanele noastre încât putem vedea constant ce fac prietenii sau influencerii noștri, dar mulți dintre acești oameni nu îi vedem de fapt, așa că ne simțim conectați la un nivel superficial, dar când ne uităm mai adânc, de fapt nu suntem”, a spus ea.
„Criza singurătății crește și tot mai mulți oameni caută conexiuni, dar niciuna dintre aplicații nu face nimic pentru a rezolva acest lucru.”
Surgeonul General al SUA, Vivek Murthy, a spus recent în „The Oprah Podcast” că o soluție pentru singurătate nu este să ne concentrăm mai mult asupra noastră, ci să acordăm atenție lumii din jurul nostru investind în trei lucruri: relații, servicii și comunitate.
„Când ne concentrăm pe conectarea la ceva mai mare decât noi înșine, acesta este momentul în care găsim bucurie”, i-a spus el lui Oprah Winfrey într-un episod din ianuarie al podcastului ei.
Gunby a spus că motivul pentru care Cliq funcționează este că comunitățile sale operează în jurul unui interes și scop comun.
A descris o distincție între aplicațile de rețea socială și aplicațiile de social media.
O aplicație de rețea socială se axează mai puțin pe consumul de conținut și mai mult pe conectarea cu prietenii, a spus Gunby, citând zilele vechi de Facebook ca un exemplu al acestui lucru.
„Generația tânără, și vorbim cu mulți dintre ei ... nu au experimentat niciodată cu adevărat ceea ce este o rețea socială adevărată”, a spus ea.
„Fiecare platformă de atunci a fost social media, așa că Instagram, TikTok, de exemplu.
Stăm doar consumând.
Derulăm.
Sunt adicto la telefoanele noastre.”
„Nu ne socializăm cu nimeni, și aceasta îndepărtează interacțiunea față în față”, a adăugat ea.
Cliq, a spus ea, este terenul de mijloc între „sentimentul plăcut al rețelelor sociale” și facilitarea întâlnirilor printre oameni.
„Asta este motivul pentru care ne-am dorit să creăm un model hibrid de: te conectezi cu oameni online înainte de a te conecta offline”, a spus ea.
A subliniat că evenimentele sociale pot fi adesea dificile pentru personalitățile mai introvertite și poate fi ciudat să începi o conversație cu o persoană aleatorie când nu ai nimic în comun.
Cu Cliq, activitatea este interesul comun, a adăugat ea.
„Deci, mergi la un club de alergare ca social, poate că ești foarte timid și nu vrei să te deschizi, dar ai putea vorbi despre alergare.
Mergi la un club de carte. Poate că nu vreau să vorbesc despre mine, dar vorbim despre carte”, a spus Gunby.
„Dacă ai un interes comun cu cineva, sau ai realizat acel activitate, sau se concentrează comunitatea în jurul a ceva, ai ceva despre ce să deschizi.

Sursa