Ashley Tyrner-Dolce știe ce înseamnă să lupți pentru a-ți permite alimente sănătoase pentru familia ta.
Cu puțin mai mult de un deceniu în urmă, era o mamă singură care se baza pe tichete de masă și Medicaid.
Acum, Tyrner-Dolce este fondatoarea și CEO-ul FarmboxRx, care își propune să livreze alimente sănătoase americanilor cu venituri mici în deșerturi alimentare prin intermediul planurilor lor de asigurare de sănătate.
Afacerea bazată pe subscripție a adus aproximativ 55 de milioane de dolari în venituri anuale chiar și în 2023, conform unui purtător de cuvânt al companiei.
FarmboxRx este gratuit pentru utilizatorii săi: Medicare, Medicaid și alți furnizori de asigurări plătesc pentru livrările de produse alimentare, ca o modalitate de prevenire a sănătății.
Compania a devenit profitabilă în 2022 și colaborează în prezent cu mai mult de 80 de planuri de sănătate diferite, spune Tyrner-Dolce, 41 de ani.
În 2011, Tyrner-Dolce și fiica ei nou-născută s-au mutat în New York din Arizona în căutarea unei noi începuturi.
Viața în Big Apple nu era luxoasă: Etea pe canapeaua prietenilor, se baza pe asistența guvernamentală pentru alimente și transporta produsele alimentare prin metrou, spune ea.
A obținut o funcție de manager de afaceri în industria modei și a renunțat la tichetele de masă — cunoscute acum în New York sub numele de Programul de Asistență Nutritivă Suplimentară (SNAP) — un an mai târziu, la vârsta de 25 de ani.
Situația ei de trai s-a îmbunătățit în următorii câțiva ani, dar călătoriile ei la magazinul alimentar nu s-au schimbat niciodată, spune Tyrner-Dolce.
Găsirea alimentelor sănătoase și accesibile era dificilă, la fel ca și transportul sacilor grei acasă pe cont propriu.
În 2014, a renunțat la slujba ei corporativă pentru a lansa FarmboxRx.
A folosit economiile acumulate în trei ani — aproximativ 80.000 de dolari, inițial destinați cumpărării unei case, spune ea — pentru a acoperi costurile de început, cum ar fi brandingul și marketingul, un depozit și onorariile legale.
A redus cheltuielile personale, mutându-se într-un apartament mic cu o cameră alături de fiica ei și revânzând jucării pe eBay pentru a obține bani suplimentari.
Inițial, FarmboxRx era un serviciu direct către consumator: Clienții s-au abonat și au primit produse proaspete la ușa lor.
Tyrner-Dolce a dorit să găsească o modalitate prin care planurile de sănătate să ajute să plătească pentru alimente, dar investitorii nu au împărtășit viziunea ei la început, spune ea.
"Fiecare VC voia să ne transforme într-un kit de mese," spune Tyrner-Dolce.
Dar "nu accept refuzuri.
Îmi place să spun că sunt un rinocer.
Nu pot niciodată să mă întorc și să mă uit înapoi.
Trebuie să merg înainte.
" FarmboxRx a ajuns se raportat la 1 milion de dolari în venituri anuale în 2019, din acele subscripții de produse.
Acei bani au acoperit în mare parte cheltuielile afacerii, lăsând comparativ puțin pentru salarii, inclusiv salariul lui Tyrner-Dolce, spune ea.
Dar a învățat ceva important în acel an: Unii utilizatori Medicare și Medicaid puteau accesa produsele proaspete la prețuri reduse și gratuit ca parte a planurilor lor de sănătate.
Tyrner-Dolce a contactat "80 până la 100 de planuri de sănătate," sperând să încheie un parteneriat, spune ea.
A semnat un parteneriat cu Vibra Health Plan, deținut de Blue Cross Blue Shield, în 2020.
Două ani mai târziu, FarmboxRx avea suficienți parteneri de planuri de sănătate pentru a părăsi complet piața directă către consumator.
"Atunci am devenit profitabili," spune Tyrner-Dolce, adăugând că compania ei nu a luat încă fonduri externe.
FarmboxRx nu este singura afacere cu o idee similară.
Companii precum Mom's Meals și Performance Kitchen vând de asemenea kituri de mese online prin intermediul planurilor de sănătate, iar piața globală de alimente sănătoase se așteaptă să depășească 890 de miliarde de dolari anul acesta, spune un raport de la Future Market Insights.
Retailerii mari precum Instacart, Uber Eats, Kroger și Walmart oferă programe de alimente bazate pe nutriție, parteneriate sau bonuri de cumpărături.
Și industria alimentară online este preconizată să crească cu 1,2 trilioane de dolari între 2024 și 2028, conform companiei de cercetare a pieței Technavio.
Tyrner-Dolce spune că este încrezătoare că își poate continua creșterea afacerii în fața concurenței crescânde.
Pe 18 martie, FarmboxRx a anunțat o platformă de nevoi sociale numită Driver's Health, care oferă o gamă mai mare de resurse și articole de livrare la domiciliu, destinate altor probleme legate de bunăstare, cum ar fi locuința și transportul.
"Abordarea bolilor legate de dietă este despre educație, accesibilitate și acces," spune Tyrner-Dolce.
"Trebuie să reunim multe laturi pentru a rezolva această problemă.
" Această poveste a fost actualizată pentru a reflecta că FarmboxRx a adus aproximativ 55 de milioane de dolari în venituri anuale în 2023, conform unui purtător de cuvânt al companiei.