Crescând cu alergii la arahide și alte nuci, Amanda Sichon s-a luptat cu eczemă severă întreaga viață — și i s-a spus să ia injecții cu steroizi la fiecare două săptămâni.
Sătulă, a experimentat creând un regim de îngrijire organică a pielii — și a vindecat problema în trei zile.
“Nu eram de acord să fiu pe steroizi toată viața mea,” spune ea.
Sichon nu știa că aceste provocări vor duce la oportunitate.
După ce a obținut diploma de licență în chimie la Universitatea din New York și un Master în chimie cosmetică la Universitatea Fairleigh Dickinson, a devenit manager tehnic la compania de parfumuri elvețiană Givaudan.
Acolo, l-a întâlnit pe Seda Bilginer, un executive de vânzări care a studiat chimia la Universitatea Rutgers.
Pe lângă interesul comun pentru parfumuri și produse naturale, au descoperit o legătură comună: Ambele erau americane de primă generație.
Părinții lui Bilginer erau imigranți din Turcia, unde a petrecut veri la ferma bunicilor.
Părinții lui Sichon au imigat din Filipine.
Au venit curând împreună și au visat să înființeze Esas, o companie de parfumuri fine organice cu sediul în Franklin Lakes, N.J.
Compania, formată din fondatori și trei angajați part-time, obține venituri cu șapte cifre, vânzând parfumurile sale online și prin mai multe buticuri.
A strâns un total de aproximativ 2 milioane de dolari de la investitori, inclusiv prieteni și familie și firma de capital de risc Crescent Ridge Partners, cu sediul în San Diego, după ce a participat la un accelerator condus de Ad Astra Ventures, în care Crescent Ridge este partener.
Amanda Sichon și Seda Bilginer s-au unit într-o căutare de a crea parfumuri fine organice care fac din parfum o opțiune pentru consumatorii sensibili la produsele tradiționale.
“Ca un fond condus de investitoare de primă generație și imigrante, sprijinirea fondatoarei care împărtășește această călătorie este profund semnificativă pentru noi,” a spus Maria Gonzalez-Blanch, partener de management la Crescent Ridge, într-o declarație.
“Povestea Amandei și Seda este visul american: folosind determinare, expertiză și viziune pentru a transforma o industrie și a o face mai bună pentru toți.”
Formulările unice ale brandului au atras inițial atenția fondului, conform lui Gonzalez-Blanch, care a notat că a fost prima din lume care a obținut certificarea MADE SAFE — “o normă aproape imposibilă pentru această industrie.”
Procesul de certificare verifică produsele pentru mai mult de 15.000 de substanțe interzise și restricționate înainte de a le considera sigure pentru ființele umane și mediu.
“Parfumul ne atinge viețile în fiecare zi, totuși majoritatea este făcută din substanțe chimice pe bază de petrol, nedisclocate,” a spus Gonzalez-Blanch.
“Esas rescrie această poveste cu transparență, siguranță și adevărată lux.”
La vremea când aproximativ o treime din populația din țări precum SUA, Marea Britanie, Australia și Suedia este sensibilă la produsele pentru consumatori parfumate, Esas face parte dintr-o industrie foarte mică, dar în expansiune.
Piața globală a parfumurilor naturale, estimată la 16,7 milioane de dolari în 2024, se așteaptă să crească la 21,6 milioane de dolari până în 2033, cu o rată medie anuală de creștere de 2,9%, conform firmei de cercetare Market Growth Reports.
Cele mai mari categorii sunt parfumurile derivate din fructe, flori și condimente.
Creșterea a fost impulsionată de utilizarea tot mai mare a ingredientelor naturale în îngrijirea personală, cosmetice și produse pentru uz casnic și tehnologia mai bună care permite extracția și stabilizarea îmbunătățită a parfumurilor naturale, conform cercetării.
Cu toate acestea, în ciuda unui interes deosebit din partea consumatorilor mai tineri, există constrângeri, cum ar fi costul ridicat și disponibilitatea limitată a ingredientelor căutate, reglementările complexe și cheltuielile de etichetare a alergenilor, notează raportul.
În contrast, industria generală a parfumurilor era de mai multe ori mai mare, evaluată la 55,91 miliarde de dolari în 2024, conform cercetării aceleași firme.
Esas vinde parfumuri fine realizate fără sintetice și disruptoare hormonale.
Fondatorii Esas au trebuit să navigheze multe provocări de la începuturile muncii lor la companie în 2017, finanțând-o prin salariile lor.
S-au lansat pe cont propriu în 2020.
Începând cu vânzarea “Kolonya” — detergente de mâini parfumate și hidratante realizate cu acid hialuronic — au extins treptat oferta la parfumuri 100% naturale, fără sintetice, realizate din plante, cum ar fi “Crema dulce & Vanilie” și “Santal și Citron.”
Pe lângă parfumuri, produc spray-uri deodorante, spray-uri pentru cameră și lumânări.
Având în vedere costul ingredientelor, aceste produse se vând cu mai mult decât produsele tradiționale.
De exemplu, spray-ul deodorant costă 45 de dolari pentru 1,7 uncii.
Esas își promovează marca pe rețelele sociale, prin influenceri și pe site-ul companiei, care include un glosar de ingrediente, cum ar fi tinctura de frunză de strugure de la o podgorie locală și clorofila derivată din Bok-choy, provenită din ferme verticale.
Deși fondatorii au lucrat în industria parfumurilor în America corporatistă, crearea parfumurilor înseamnă că au trebuit să înceapă de la zero.
“A trebuit să descoperim cum să facem totul, de la aprovizionarea cu materii prime la formulare, producție, fabricare, branding și contactarea influencerilor,” spune Bilginer.
Având în vedere că foloseau ingrediente foarte diferite față de industria tradițională a parfumurilor, au trebuit să dezvolte propriile procese.
“Parfumurile noastre sunt atât de naturale încât au aproape nimic în comun cu parfumurile convenționale,” spune Sichon.
Pe măsură ce compania a crescut, o mare întrebare pe care au trebuit să o abordeze este care parfumuri le vor plăcea consumatorilor — o provocare dat fiind că mirosul este adesea o achiziție bazată pe stări de spirit.
“Răspunsul scurt este că nu știi cu adevărat — nu există o formulă perfectă,” spune Bilginer.
Testează amestecurile lor cu prieteni și familie, dar și cu publicul în locuri precum Washington Square Park din New York.
Au auto-finantat afacerea inițial, o provocare având în vedere că trebuie să testeze fiecare produs în laborator.
Așadar, pe măsură ce marca a început să capete tracțiune, au strâns capital.
“Nu cred că cineva te poate pregăti pentru limitările financiare pe care le vei experimenta când îți începi propria afacere,” spune Bilginer.
Pentru a reduce costurile, fondatorii conduc actualmente compania foarte eficient, cu trei angajați part-time și contractori.
Își păstrează echipa subțire prin externalizarea muncii, cum ar fi marketingul digital.
Se bazează pe un centru de îndeplinire la aproximativ o oră de sediul lor și pe o companie de expediție din Florida pentru a livra produsele către clienți.
Totul aceasta este foarte muncă, dar o mare recompensă, spune Sichon, este feedbackul pe care îl primesc de la fanii care jurau că nu vor mai purta parfumuri din cauza sensibilităților.
“Avem clienți care sunt uimiți că pot purta din nou parfumuri,” spune Sichon.
Gonzalez-Blanch se așteaptă ca industria parfumurilor să înceapă să acorde atenție.
“La fel cum mâncarea organică a remodelat ceea ce mâncăm, cred că parfumul sigur poate și ar trebui să devină noul standard al industriei,” a spus ea.
“Amanda și Seda fac ceea ce industria a spus că era imposibil, creând parfumuri curate care sunt sigure, durabile și frumoase.
Acea inovație autentică este exact ceea ce ne place să sprijinim.”