Ştiri

Cum a construit o fostă chelneriță un lanț de fitness de 100 de milioane de dolari de la zero

Cum a construit o fostă chelneriță lanțul de fitness Solidcore și a câștigat 100 de milioane de dolari.
Împotriva tuturor șanselor, Anne Mahlum a lansat și crescut unul dintre cele mai rapide lanțuri de fitness Pilates din America datorită abilităților sale de conducere.
De ce este important: fondatoarea Solidcore, Anne Mahlum, a transformat 175.000 de dolari în economii personale într-un lanț național de fitness Pilates.
În 10 ani, a vândut compania pentru 88,4 milioane de dolari firmei de capital privat Kohlberg & Company.
Această expansiune este remarcabilă, deoarece 81% dintre studiourile de sănătate și fitness dau faliment în primul an din cauza concurenței generate de lanțuri mari, coroborat cu lipsa de capital și de identitate de marcă, conform Asociației de Sănătate și Fitness.
Nu este în fiecare zi când o fostă chelneriță din Dakota de Nord devine multimilionară prin forțe proprii urmându-și pasiunea.
Dar Anne Mahlum, fosta fondatoare și CEO al Solidcore, un lanț de fitness Pilates, a sfidat șansele.
În 10 ani, entuziasta alergării și sportului a crescut startup-ul său într-o companie care se așteaptă să genereze 50 de milioane de dolari profit pe baza unor venituri de 150 de milioane de dolari în 2024.
Anul trecut, a vândut participația sa în companie firmei de capital privat Kohlberg & Company pentru 88,4 milioane de dolari.
Azi, averea sa estimată este de 100 de milioane de dolari.
Asta nu este o realizare mică pentru o antreprenoare, având în vedere că fondatoarele femei primesc mai puțin de 2% din toate fondurile de capital de risc anual, iar 81% dintre studiourile de sănătate și fitness dau faliment în primul an din cauza concurenței generate de lanțuri mari, împreună cu lipsa de capital și de identitate de marcă, conform Asociației de Sănătate și Fitness.
Într-un interviu deschis, Mahlum a explicat cum a reușit să facă acest lucru și provocările întâmpinate pe parcurs.
CO—: Când ai avut prima dată curajul antreprenorial?
AM: Am fost chelneriță în Bismarck, Dakota de Nord, în timp ce frecventam liceul, iar mai târziu am mers la Universitatea St. Cloud State din Minnesota, studiind științe politice și comunicare.
Dar imediat după ce am absolvit și am obținut primul meu loc de muncă corporatist la Comcast în Philadelphia, mi-a venit ideea de a începe o organizație nonprofit pentru a ajuta persoanele fără adăpost.
Asta s-a întâmplat accidental.
Participând la alergări matinale, treceam în fiecare zi pe lângă un adăpost pentru persoane fără adăpost.
Am ajuns să-i cunosc pe rezidenți și am venit cu o idee de a combina realizările alergării cu programe de coaching, ajutor financiar și formare profesională pentru a ajuta această populație neglijată să își construiască stima de sine și să își refacă viețile independente.
Așa că, în 2007, mi-am dat demisia și am fondat Back on My Feet pentru a face exact asta.
De la înființare, organizația nonprofit a ajutat 15.000 de persoane fără adăpost să găsească locuri de muncă și case.
Aceasta a fost prima mea aventură antreprenorială.
CO—: Cum ți-a venit ideea pentru Solidcore?
AM: Șase ani mai târziu am mers la Los Angeles pentru a deschide o filială Back on My Feet și am participat la prima mea oră de Pilates.
Experiența a fost transformatoare.
Exercițiul de 50 de minute, cu intensitate mare și impact redus, a fost greu și dezvoltă forța musculară pentru oameni de toate vârstele.
Nu am văzut niciodată corpul meu să răspundă atât de bine la exerciții fizice și am fost uimită.
Am realizat că nimeni nu a construit o marcă în jurul conceptului de Pilates, așa că am decis să mă retrag din funcția de CEO al organizației nonprofit și să mă concentrez pe lansarea unei startup-uri de Pilates.
După ce am dezvoltat Back on My Feet într-o organizație cu un buget operațional de 6,5 milioane de dolari, am decis să fac altceva.
Știam că am rafinat abilitățile de conducere și de afaceri necesare pentru o astfel de desfășurare.
CO—: De unde ai obținut capitalul pentru startup?
AM: Am investit toți cei 175.000 de dolari din economiile personale pentru a lansa Solidcore și am finanțat compania din propriile resurse după aceea.
Nu aveam active și nu credeam că aș putea obține un împrumut bancar sau să atrag capital de risc.
Am folosit banii de startup pentru a plăti chiria pentru primul meu studio de fitness din Washington, D.C., iar apoi am angajat și instruit instructori, am închiriat echipamente de sală și am început să fac marketing pentru afacere.
Am ales D.C. deoarece era o piață cu puțină concurență din partea altor buticuri de fitness.
Am dezvoltat un plan operațional care putea fi replicat din piață în piață, inclusiv cum să instruiesc și să angajez talent, să recrutez clienți și să opern fiecare studio profitabil.
Dar a fost o actiune de balansare; trebuia mereu să mă mențin în fața obstacolelor pentru a mă asigura că afacerea este pe drumul cel bun.
CO—: Cum ai făcut marketing pentru afacere și ai câștigat un public?
AM: M-am concentrat pe construirea unei comunități de entuziaști Pilates de toate vârstele.
Din fericire, nu exista niciun lanț de fitness butic în D.C., așa că, atunci când am început cursurile, oamenii au fost curioși și au venit încă din prima zi.
Ei au răspândit rapid vestea despre antrenament și publicul nostru a crescut.
Am făcut, de asemenea, marketing la nivel de bază.
Am împărțit pliante despre studio-ul meu la evenimente de alergare locale, am achiziționat un stand la triatlonul din D.C. și am demonstrat cum funcționează exercițiul de Pilates.
Oamenii au fost uimiți.
Am folosit de asemenea influenceri și media locală pentru a câștiga expunere.
În doar cinci luni am deschis un al doilea studio în D.C.
În primul an am obținut profituri de 50% - aproximativ 2 milioane de dolari în venituri.
Am folosit acei bani pentru a cumpăra prima mea casă și am reinvestit bani în afacere pentru a deschide mai multe studiouri și a extinde.
În termen de doi ani de la lansarea afacerii, aveam 10 studii.
CO—: Categoria fitness-ului este aglomerată cu mulți competitori mari.
Cum ai reușit să îți creezi un punct de nișă pentru compania ta și să îți dezvolți marca?
AM: Momentul nu ar fi putut fi mai perfect.
Era începutul micilor spații de antrenament în comparație cu studiourile de fitness de mari dimensiuni.
Clienții mei au iubit rezultatele pe care le-au obținut de la antrenamentele noastre care nu le agresează corpurile cu sărituri, lovituri și alte exerciții cu impact înalt.
Le-a plăcut de asemenea atenția personalizată pe care au primit-o din partea instructorilor care trebuiau să știe numele și obiectivele fiecărui student din clasă.
În consecință, ei nu se puteau opri din a vorbi despre noi cu prietenii lor, iar zvonurile au devenit instrumentul nostru de marketing.
Asta a fost sosul nostru magic.
CO—: Cum ai reușit să ții pasul cu expansiunea rapidă?
AM: A fost un angajament față de viziune.
Am ales piețe cu care eram familiarizată, cum ar fi Philadelphia, Atlanta și Bismarck, Dakota de Nord, prin munca mea la Back on My Feet și am apelat la investitori de capital privat pentru a finanța expansiunea.
În noiembrie 2017, am strâns 18 milioane de dolari - 6 milioane am obținut din vânzarea unei părți din capitalul meu - restul l-am reinvestit în afacere.
Am crescut până la 27 de locații.
Am dezvoltat un plan operațional care putea fi replicat din piață în piață, inclusiv cum să instruiesc și să angajez talent, să recrutez clienți și să opern fiecare studio profitabil.
Dar a fost o actiune de balansare; trebuia mereu să mă mențin în fața obstacolelor pentru a mă asigura că afacerea este pe drumul cel bun.
Odată ce pandemia a lovit în februarie 2021, am strâns 50 de milioane de dolari în capital privat de la VMG, ceea ce a ajutat compania să reziste blocărilor.
Am așteptat ca economia să se normalizeze înainte de a căuta să vând afacerea.
CO—: De ce ai decis să nu francizezi conceptul tău?
AM: Am decis să nu francizez deoarece economiile noastre erau prea bune la nivel corporate.
Costurile noastre de capital erau foarte scăzute, iar marjele noastre erau înalte.
Atingeam rapid recuperarea investiției.
Am crezut că francizarea ar fi fost mai haotică și nu avea sens.
CO—: Descrie provocările pe care le-ai întâmpinat ca antreprenoare.
AM: Nu am privit nici o obstacol pe care l-am întâmpinat ca provocări; le-am privit ca pe oportunități.
Am îmbrățișat tot ce era eficient.
M-am concentrat pe personalitatea mea, abilitățile de leadership și pe cunoașterea numerelor mele.
Asta m-a ajutat să îmi atrag investitori.
Mulți femei vor să fie agreabile și se îngrijorează dacă toată lumea le place.
Asta e imposibil.
Demonstrând abilitatea ta de afaceri și cum îți atingi obiectivele de afaceri impresionează investitorii și duce la succes.
CO—: Cum ai reușit să atragi un cumpărător corporativ dispus să plătească aproape 90 de milioane de dolari pentru compania ta?
AM: Am angajat Piper Sandler, o bancă de investiții, pentru a găsi un cumpărător.
Ne-am concentrat pe a spune povestea despre economia afacerii și marjele de profit pe care le avea fiecare studio.
Afacerea era atractivă deoarece avea o bună traiectorie de creștere cu randamente sănătoase.
CO—: Cum ai răsplătit angajații tăi printr-un fond de stimulente?
AM: Am înființat un fond de stimulente în 2018 pentru angajații Solidcore.
Fără ei, compania nu ar avea valoare, iar eu am vrut să mă asigur că sunt recompensați.
Toți angajații cu normă întreagă care au lucrat pentru Solidcore timp de un an sau mai mult au primit o parte din încasările vânzării.
CO—: Acum că ești un succes financiar, care sunt obiectivele tale viitoare?
AM: În acest moment, vreau să fiu activă fizic și să mă concentrez pe familia și prietenii mei.
Am muncit neobosit timp de 17 ani și acum vreau să îmi iau timp să mă bucur de viață.
Mă concentrez de asemenea pe cariera mea de vorbitor și plănuiesc să scriu o carte.
CO—: Ce sfaturi ai oferi altor femei care se gândesc să înființeze o afacere în mediul economic de astăzi?
AM: În primul rând, asigură-te că te sprijini pe tine și cine ești.
Abilitățile și talentele tale ar trebui să se potrivească cu ceea ce dorești să atingi ca antreprenor.
În al doilea rând, fii autentică și păstrează-ți valorile.
În al treilea rând, știi care este scopul tău final.
Fiecare decizie pe care o faci trebuie să fie Steaua ta Nordică.

Sursa